לקראת פורים

חבר המועצת הגר"י זילברשטיין מזהיר מפני השימוש בנפצים

לקראת ימי הפורים מזהיר חבר המועצת הגאון רבי יצחק זילברשטיין מפני שימוש בנפצים למיניהם וקורא להורים: "חוסו על נפש ילדכם ואל תתנו להם כל סוג של אבק שריפה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י זילברשטיין עם מכתבו בנושא (באדיבות המצלם)

לקראת ימי הפורים מזהיר חבר מועצת גדולי התורה ורבה של רמת אלחנן הגאון רבי יצחק זילברשטיין מפני כל שימוש בנפצים למיניהם ומתריע על החומרה והסכנה בשימוש בהם. "חוסו על נפש ילדכם ואל תתנו להם כל סוג של אבק שריפה למיניהם", כותב הרב להורים.

אל מעונו של הגר"י זילברשטיין הגיעו אמש (שני) ממ"ר דן נצ"מ מומי בוריה, מפקד השיטור העירוני בבני ברק פקד רועי בעדני, סגר"ע בני ברק מנחם שפירא והגר"א רוט.

במהלך הפגישה סיפרו המפקדים על ההיערכות המשטרה והעירייה לקראת ימי הפורים במטרה לשמור על חיי התושבים ולדאוג לשקט בעיר התורה בני ברק.

במהלך הפגישה כתב הגאון רבי יצחק זילברשטיין מכתב מיוחד האוסר כל שימוש בנפצים, תחת הכותרת "לתושבי עירנו הנכבדים מאוד".

"הגאון רבי חיים פלאג'י זצ"ל שהיה מגדולי האומה היהודית לפני כמאתיים שנה, כתב בספרו 'מועד לכל חי' שהשימוש באבק שריפה (נפצים למיניהם) נובע מאומות העולם, ואין נכון לאומה ישראל בשום מקום ובשום זמן לעשות כך, והעושהו עובר על 'לא תעשה כמעשיהם'", כותב הרב זילברשטיין במכתבו המיוחד.

"ואפילו לא יהיה בתוכו דבר הממית, עם כל זה בקול הברה לבד, כשהוא שולחו בפתח פתאום מביא רעדה וחלחלה על האדם והמתפחד. ובודאי אין נכון לאומה ישראלית לנהוג כן בשום מקום ובשום זמן ואפילו בפורים, לא מיניה ולא מקצתיה", כותב הרב במכתבו.

הרב מוסיף וכותב כי "יש לדעת שהשימוש בנפצים למיניהם לא רק מזיק לסביבה, אלא יותר מזיק למשתמש עמם", ומספר על תלמיד חכם מוכשר שלאחר פורים איבד את הריכוז עד שהתברר כי השליך דינמיט ואישה הפילה את ולדה מתוך פחד מאז איבד את הריכוז בלימוד.

"הורים יקרים", חותם הרב זילברשטיין את מכתבו, "חוסו על נפש ילדיכם, ואל תתנו להם כל סוג של אבק שריפה למיניהם, מעשה ידיהם של אומות העולם, כדי שלא יהיה להם אות קין על מצחם, אלא תתנו להם את הכלים של עם ישראל, שהוא משלוח מנות, מתנות לאביונים, וסעודת פורים, כדי שישמחו שמחה של מצווה".

יצוין כי המשטרה תתגבר את הנוכחות ברחובות כדי למנוע כל התפרעויות שהיו בשנים עברו, כמו כן אגף התברואה יגביר את פינוי האשפה להקל על התושבים ולמנוע שריפות פחים. רחוב רבי עקיבא יהפוך לחד סטרי בליל חג הפורים כדי להסדיר את התנועה.

כמו"כ העירייה קוראית לתושבים לדווח למוקד העירוני, או למוקד 100, על מפיצי הנפצים וחומרי הנפץ המסוכנים ועל מכירת חומרים מסוכנים בחנויות וברשות הרבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר