נשיכת הילדה • המחדל

כעס בקהילה: "אנחנו חיים בפחד - בגלל כלבים משוטטים"

חנה בת ה-7 עדיין מאושפזת בבית החולים עם נשיכות בכל גופה, לאחר ש-10 כלבים משוטטים התנפלו עליה באופקים. בני הקהילה מתארים ל'כיכר': "התחננו זמן רב שיגרשו אותם - וכלום" (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב נתן כהן, אברך בקהילה, מתאר (צילום: כיכר השבת)

חודשים ארוכים של אימה ממשית השוררת על בני הקהילה החרדית הגדולה באופקים, הגיעו אמש (שני) לשיא חדש, כשעדת כלבים התנפלה על גופה הקטן של חנה גרשמן בת ה-7 וחצי, ונשכו אותה שוב ושוב מראש ועד כף רגל.

כזכור, השוטרים שהוזעקו למקום, בפאתי השכונה, לא הצליחו תחילה להבריח את הכלבים - עשרה במספר - עד שהנהיגו את הניידת לכיוונם, וכשאלו נבהלו וזזו מעט, נלקחה הילדה אל תוך הרכב המשטרתי תוך שהיא צורחת מכאבים, ומדממת.

לאחר מכן היא טופלה על ידי כונני ארגוני הרפואה והובהלה בליווי סבתה אל בית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא במצב בינוני.

כעת, מתארים ל"כיכר השבת" תושבים מהקהילה החרדית בעיר הדרומית, כי חבורת כלבים משוטטים ברחובות השכונה זה חודשים ארוכים, וילדיהם חיים בחרדה ממשית מפני אפשרות שינשכו על ידם, אפשרות שהתממשה אתמול למרבה הצער.

בעיקר הם זועמים על מה שהם מכנים "מחדל של הרשויות", שלא טיפלו עד כה כראוי בפניות הרבות של התושבים אליהם בנושא קריטי זה, בצירוף תיעוד של הכלבים בין הבתים,

אחד מהם, הרב נתן כהן שהינו אברך מאחד הכוללים במקום, מספר: "כולם פה מזועזעים, פשוט הלם. מה שקורה, זה שאם עד עכשיו ילדים פחדו להסתובב בלי השגחה, אז אחרי האירוע הקשה - בוודאי שהוא מתגבר. אפילו את המבוגרים זה מפחיד. מצב ממש נורא".

זירת האירוע הקשה אתמול (באדיבות המצלם))

לדבריו, "כבר שנה וחצי שנמשכת התופעה של הכלבים שמסתובבים בין הבתים בשעות הערב והלילה וגם בבוקר מוקדם. יש פה בעיקר שתי להקות גדולות שבאות מחוות בודדים שסמוכה לעיר, ויש להקת כלבים נוספת, מכיוון אחר. זה מראה מצוי לפגוש את הכלבים האלו בתוך חדרי המדרגות של בנייני המגורים".

תושב אחר, הגר בסמוך, מוסיף בכעס: "אחד הדברים ששמעתי מהעירייה, הוא שתחום השיפוט שלה מסתיים בקו הבניינים של העיר. אני לא מבין גדול בחוקים וכל זה, אבל מה שברור, הוא שהמצב הזה היה חייב להיפסק מזמן".

תיעוד הכלבים המשוטטים ברחובות השכונה (צילום ארכיון: באדיבות המצלם)

באשר למצבה של הילדה שננשכה, מעדכן ד"ר דימיטרי רודנב, כירורג ילדים בבית החולים סורוקה: "לחדר הטראומה הגיעה ילדה שננשכה על ידי כמה כלבים. היא הגיעה מפוחדת, כשהיא סובלת מנשיכות מרובות בכל הגוף, כולל בראש, בגב ובגפיים. הפצעים לשמחתנו שטחיים, והיא טופלה במלר"ד באמצעות הטריית הפצעים. לאחר מכן היא אושפזה והיא מקבלת כעת טיפול אנטיביוטי וחיסונים נגד כלבת".

שמה של הילדה, לתפילה: חנה בת קרן, לרפואה שלימה.

מעיריית אופקים נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "תופעת הכלבים המשוטטים הינה תופעה ארצית, ובפרט באזורינו, כיוון שהם מגיעים מהשטחים הפתוחים ואנו מטפלים בזה בכל האמצעים שעומדים לרשותנו".

"עיריית אופקים לוכדת, באופן שוטף, את הכלבים באמצעות יחידת הפיצוח של משרד החקלאות וכן נעשים מארבים ותפיסות של הכלבים באופן עצמאי של הרשות. מדובר במשימה לא פשוטה ולכן חברו כל ראשי הרשויות באזור והוחלט על איחוד שירותי הווטרינריה אזורית במסגרת אשכול נגב-מערבי".

"במקרה הנוכחי מדובר על כלבים השייכים לחווה הממוקמת כקילומטר מהעיר, הם נתפסו ויטופלו בהתאם לחוק. המשפחה מלווה על ידי השירות הפסיכולוגי ואנו מאחלים לילדה רפואה שלמה".

ממשרד החקלאות נמסר: "שר החקלאות הנחה את מפקד יחידת הפיצו"ח במשרד לבדוק את האירוע שאירע בחווה ליד אופקים בדרום, בה ננשכה ילדה שחלפה בסמוך. הילדה פונתה לבית החולים. הכלבים חוסנו לכלבת לפני כשבועיים על ידי השירותים הווטרינריים. בעל החווה קיבל צו הסגרה".

הכלבים, בין הבתים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר