"יביאו חורבן"

גבאי: "מנהיגות החרד"לים מתנהגת בקיצוניות"

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי תקף את מנהיגות הציבור החרד"לי בציונות הדתית ואמר כי היא "מתנהגת בדווקאות וקיצוניות מפלגת ומחריבה, שעלולה להביא עלינו חורבן" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי (צילום: Avi Dishi/Flash90)

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי תקף הבוקר (שלישי) את מנהיגות הציבור החרד"לי בציונות הדתית ואמר: "המנהיגות שלכם מתנהגת כמו זכריה בן אבקולס, בדווקאות וקיצוניות שעלולה להביא עלינו חורבן".

במהלך כנס ירושלים של 'בשבע' אמר גבאי: "בית המקדש השני חרב בגלל שנאת חינם. כולם מכירים את הסיפור על קמצא ובר קמצא וזהו אתוס שמלווה אותנו כל החיים. אך בסיפור הזה ישנה דמות שלישית - רבי זכריה בן אבקולס עליו אמר רבי יוחנן בן זכאי: ענוותנותו של בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את מקדשנו".

"אני רוצה לפנות לציבור המכונה חרד"לי ולומר דברים שייתכן שלא יהיו נעימים" פנה גבאי והוסיף: "אבל אני אומר את זה מאכפתיות. המנהיגות שלכם מתנהגת כמו זכריה בן אבקולס, בדווקאות וקיצוניות שעלולה להביא עלינו חורבן. הקיצוניות הזו מפלגת, מסיתה ומחריבה. כאשר רב משפיל ציבור ושאר המנהיגים שותקים".

גבאי תקף את רבה של צפת הגאון רבי שמואל אליהו הנאבק נגד שירות משותף בצה"ל ואמר כי "כאשר אותו רב עיר קורא לפטר את הרמטכ"ל שלנו בשל הקמת יחידות מעורבות, הם שותקים", גבאי החריף את הדברים ומנה שורה ארוכה של אמירות של רבני הציונות הדתית אותן הוא מכנה מפלגות, מסיתות ו"הורסות את הדמוקרטיה" ללא כל מחאה מצד מנהיגי הציבור הזה.

לדבריו: "אני אומר מתי ויתרו מנהיגים אלה על כלל ישראל? מתי יפסיקו לשתוק? אני חושב שרוב המחנה שלכם דווקא סבור כמוני אבל במציאות היא שדווקא הקולות של הרבנים הקיצוניים מובילים את השיח ולא קולו של הרוב, הקול של רוב הציבור, לא רק הדתי לאומי".

את דבריו סיים ואמר: "הפסיפס הנהדר הזה שנקרא עם ישראל רוצה שהנבחרים שלו, כן וגם הרבנים שלו, ידברו בשיח מתון ומחבר. אני מאמין שהגיע הזמן לחזק את החברה הישראלית. ומכאן אני קורא לרבנים ואומר להם: יש לכם תפקיד לאחד את העם. תנו לנו לחזור ולראות אתכם כמנהיגים שלנו. אנחנו רוצים את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר