צפו בווידאו

הפולנים יצאו בקמפיין דיגיטלי: עזרנו ליהודים

הפולנים שהעבירו לאחרונה חוק האוסר לקשר את השואה לפולין יצאו גם בקמפיין דיגיטלי המיועד לישראלים ובו סרטון שכבר זכה ל-9 מיליון צפיות בו הם מתנערים מאחריות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מהסרטון הפולני)

הפולנים לא רק אוסרים על פי חוק לקשר אותם לרצח יהודים בשואה אלא גם משיקים קמפיין דיגיטל גדול במיוחד בנושא הפונה גם לישראלים בו הם טוענים כי "גם הפולנים סבלו".

בשבוע שעבר הבהיר נשיא פולין, אנדז'יי דודה, כי יחתום על החוק שאוסר להאשים את פולין או את אזרחיה באחריות לפשעי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. החוק עורר זעם בישראל ובקרב יהודים בעולם, על הניסיון הפולני להתכחש לאחריות שלהם למעשי הזוועה שאירעו על אדמת פולין פעמים רבות גם על ידי פולנים שששו על רצח היהודים.

לפי החוק הפולני, עונשי מאסר של עד שלוש שנים יוטלו על מי שישתמש במונח "מחנות השמדה פולניים" ועל מי שירמוז "בניגוד לעובדות" על שיתוף פעולה של הפולנים עם פשעיה של גרמניה הנאצית.

החוק עורר סערה רבה בישראל ובעולם היהודי כולו והביא לתגובות קשות מצד פוליטיקאים ישראליים ומנהיגים יהודים בעולם מה שככל הנראה הביא את הפולנים להחלטה לדבר ישירות לישראלים ולהציג את הנרטיב שלהם.

הקמפיין אותו השיקו הפולנים בגוגל כולל מודעה אחת, בשלב הזה, שמובילה לסרטון ביוטיוב. את הסרטון ביוטיוב מקבלים ישראלים כהצעת גלישה לאחר שסרטונים אחרים מסתיימים ואת המודעה הם רואים בכל אתר - ישראלי ומהעולם - שמציג מודעות גוגל. גוגל היא זו שבוחרת איזו מודעה יראה כל גולש ולכן המודעה הזו מופיעה בעיקר בקרב ישראלים.

המודעה הפולנית בגוגל, צילום מסך

הסרטון האחרון בקמפיין פורסם ביוטיוב בתאריך 8 בפברואר, וצבר עד כה כמעט תשע מיליון צפיות. לסרטון הזה אין תגובות מאחר והן נחסמו מראש על ידי הפולנים. בתחילת הסרטון מופיעה כתובית שאומרת "גרמניה העבירה את הפולנים גיהינום עלי אדמות" ואז רואים אנימציה, של חייל גרמני מצית רחוב בלהביור.

בהמשך הסרטון נכתב "פולנים ויהודים סבלו מהטרור ביחד" וגם "עשינו הרבה להציל יהודים - כאזרחים וחברים". האנימציה ממשיכה להציג דימויים קשים של הוצאה להורג, השער של מחנה ההשמדה אושוויץ ועוד לאורך 30 השניות של הפרסומת. "היום אנחנו עדיין בצד של האמת", נכתב בסוף לצד ההשטאג שנבחר ללוות את הקמפיין #GERMANDEATHCAMPS - כלומר "מחנות המוות הגרמניים".

שגרירות פולין בישראל ביקשה לא להגיב כאשר פננו אליה בנושא מאתר וואלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר