הפיגוע בשער הפרחים

מחבל שפצע שוטרת והפך אותה לנכה הורשע בניסיון רצח

המחבל איימן כורד שדקר את השוטרת ציפי יעקוביאן ליד שער הפרחים ופצע אותה אנושות והפך אותה למשותקת, הורשע היום בבית המשפט בירושלים בשני ניסיונות רצח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המחבל היום בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר כשנה וחצי: איימן כורד, מחבל פלסטיני בן 21 מכפר עקב, שדקר שוטרת ופצע אותה אנושות בספטמבר 2016 סמוך לשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים - הורשע הבוקר (ג') בשתי עבירות של ניסיון רצח ובהחזקת סכין בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בהכרעת הדין כתב סגן נשיא בית המשפט, השופט יורם נועם, כי "אמרתו של הנאשם בחקירה על תכנון המעשים ועל התנהלותו עד לביצוע הפיגוע, הייתה אפוא, מפורטת וקוהרנטית ותאמה את עדויות השוטרים הנפגעים, את שנחזה בסרט מצלמות האבטחה ואת הממצאים בזירה. ניכר, כי האמרות שיקפו את האירועים כהווייתם, לרבות תוכניותיו של הנאשם והלך נפשו. הנאשם ציין באמרותיו, כי גמר אומר בלבו לבצע פיגוע דקירה, כלפי יהודי או שוטר ישראלי, זאת במטרה להרוג את הנפגע - מטרה שהודגשה על-ידי הנאשם באופן ברור ומפורש".

עו"ד ליזו אביקסיס וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים, אמרה לאחר ההרשעה: "מעשיו של הנאשם הונצחו בסרטון בו הוא נראה מתצפת על השוטרים ולאחר מכן פוגע בהם באמצעות דקירות סכין. כתוצאה ממעשיו נפצעו השוטרים באורח קשה - באופן שבו השוטר נזקק לטיפול רפואי, והשוטרת נזקקה לאשפוז וניתוחים רבים שבסופם נותרה משותקת. הפרקליטות תמשיך במאבקה למיגור הטרור ולמיצוי הדין עם כל הנוטל בו חלק".

יעקובאין בדיון הקודם. צילום: אלי מנדלבאום, ynet

על פי כתב האישום, לאחר מותו של בן דודו באירוע ירי בחברון החליט כורד "לבצע פיגוע הקרבה ולמות מות קדושים". במסגרת החלטה זו הוא כתב בסלולרי שלו כמה צוואות המיועדות לבני ביתו - ובאחת מהן הפציר בהם לחגוג את מותו.

אחרי שכתב צוואה, לקח המחבל סכין מביתו, הגיע לאזור שער שכם וישב שם כרבע שעה על ספסל תוך כדי שהוא שומע באוזניות פסוקי קוראן. הוא תר אחרי שוטר או חייל במטרה לדקור אותם, ובמקביל כתב הודעת פרידה לאביו בפייסבוק.

כשהבחין בשני השוטרים שצעדו לתחילת עבודתם בתחנת שלם מול שער הפרחים - הוא הלך אחריהם. לאחר שהתקרב אליהם מאחור התנפל על השוטר ודקר אותו בגבו העליון ובצווארו בחוזקה כמה פעמים. לאחר מכן הפיל כורד את השוטרת ציפי יעקוביאן ארצה ודקר אותה בצווארה מספר רב של פעמים.

כורד שנוטרל על ידי השוטרים במקום הגיע לבית המשפט כשהוא בכיסא גלגלים. במהלך המשפט העידה נגדו יעקוביאן כשהיא גם בכיסא גלגלים, מאחורי מחיצה כשהיא מסרבת לראות אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר