לבדוק ולטפל

הכאבים אחרי התאונה לא מפסיקים?

אם ח"ו הייתם מעורבים בתאונה, מה צריך לוודא לאחר תאונת דרכים שבה חווים פגיעת צליפת שוט? אפילו הקלה ביותר? האם עד החתונה זה באמת יעבור? (בריאות, שיווקי)

הכאבים אחרי התאונה לא מפסיקים? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמה מכם יודעים שבכל שבוע יש יותר מאלף אנשים שנפגעים בתאונות דרכים, מתאונות קלות ועד קשות.

אחת הבעיות בתאונות שלכאורה נראות קלות הן תאונות צליפת השוט למיניהן.

תאונת צליפת שוט מאופיינת על ידי פגיעה, בין קלה לבין חמורה, של רכב מאחור, מקדימה או מהצדדים. רוב התאונות הקלות שבהן פוגעים בכם מאחור, מקדימה או מהצד, או שאתם פוגעים באחרים, עלולות לגרום לנזק גדול ממה שרוב האנשים מבינים. פגיעות אלו נקראות פגיעות צליפת שוט, על שום תנועת הראש המהירה כשוט, לכיוון אחד ואח"כ לכיוון הנגדי.

כאשר הראש עף קדימה, אחורה או לצדדים, משקלו הרב ביחס לחוליות הצוואר גורם לפגיעה ברקמות עמוד השדרה, החל מקרעים בשרירים, רצועות, גידים, כלי דם ועד תזוזה של חוליות דיסקים בן חוליתיים ולעיתים עד פגיעה במוח השדרה ועצבי השדרה.

רוב האנשים שעוברים פגיעה שכזאת, סובלים בין שבוע לחודש, וחושבים שבזה זה נגמר, אך לפעמים שם זה רק מתחיל: הצרות הבריאותיות מתגבשות משם והלאה.

ד"ר יצחק דרימר.

חלק מהבעיות שמתעוררות לאחר פגיעות כאלו הן: כאבי צוואר, סחרחורות, כאבי ראש, הקרנת כאבים לידיים ולרגליים, פריצות דיסק, בעיות נשימה, בעיות עיכול, פחדים וחרדות ואפילו סכיזופרניה ופארנויה. חברות הביטוח הוכרחו על ידי גורמים ממשלתיים לאפשר לנפגעים לתבוע אותם עד 7 שנים, עקב הופעת תסמינים ומחלות זמן רב שהנפגעים לא טופלו נכון לאחר תאונות הדרכים האלו.

אחד הדברים המרכזיים שאנו רואים בקליניקות שלנו באופן קבוע, הוא תופעת המגננה שהמוח מייצר על הצוואר והגב, בכדי להגן עליו. אפילו שעבר זמן רב מאז התאונה, המוח עדיין משדר אותות אזהרה ובשל כך ממשיך את המגננה, שמובילה לכאבים רבים ותופעות רבות.

אז, אם חס ושלום הייתם מעורבים בתאונה, מה צריך לוודא לאחר תאונת דרכים שבה חווים פגיעת צליפת שוט? אפילו הקלה ביותר? עליכם לעבור כמה בדיקות חשובות.

אם הלכתם לטר"ם או למיון, ואתם מרגישים שאתם זקוקים לחוות דעת נוספת, הנה כמה דברים שאנחנו בודקים אחרי תאונות.

בדיקה ידנית עדינה ומדוייקת למקד אזורי פגיעה פוטנציאליים, יכול להיות שנשלח אתכם לעשות 3 צילומי רנטגן מדוייקים על האזור הנדרש שיקבע את מנח החוליות. אנחנו נבדוק את תפקודי המערכת העצבית שלכם, לוודא שאין תקלות בחוט השדרה הצווארי ובתפקודי גזע המוח והעיניים. נבצע בדיקה אורתופדית בסיסית ולבסוף, אם צריך, גם נטפל באופן מדוייק לפי כל מצב לגופו בכדי להפסיק מגננה שהגוף מייצר.

והכי חשוב, אל תתנו לאף אחד לומר לכם: "אה, זה כלום. זה יעבור, אל תדאגו...", אם תבדקו, אם תטפלו, אז אל דאגה - זה יעבור, יחלים ותבריאו. ותהיו ערים בכבישים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר