עד המפתח נגד נתניהו - יאיר לפיד

המשטרה ממליצה: להעמיד את נתניהו לדין בעבירות שוחד

על פי הדיווחים המשטרה המליצה להעמיד לדין את רה"מ בנימין נתניהו בעבירות שוחד בשני התיקים בהם נחשד ונחקר. בנוסף, ככל הנראה גם אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וארנון מוזס יועמדו לדין (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
עבירת שוחד, רוה"מ נתניהו (צילום: יונתן זינדל ויוסי זליגר - פלאש 90)

החקירה וההמלצות: חוקרי המשטרה ממליצים הערב (שלישי) להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימן נתניהו בעבירות שוחד. הפרסום הרשמי על ההמלצות התעכב מכפי שתוכנן, ובוצע רק סמוך לשעה 21:00. תיקי החקירה הועברו מוקדם יותר היום להכרעת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט - והעבודה עליהם צפויה לארוך חודשים ארוכים.

נתניהו נחקר בשתי פרשיות שונות. האחת - תיק 1,000, בה נחקר חשד לקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים בראשם ארנון מילצ'ן, ותיק 2000 - שכלל בין השאר את השיחות בין נתניהו למו"ל 'ידיעות אחרונות' ארנון נוני מוזס. המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את אנשי העסקים מילצ'ן ומוזס.

במשטרה טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לקדם חוק עבור ארנון מילצ'ן. יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, כך מתברר הערב, צפוי לשמש כעד המפתח בתיק. על פי החשד, מילצ'ן ביקש מנתניהו לקדם חוק שיטיב איתו, חוק פטור מס לתושב חוזר, שהיה אמור להטיב עם מילצ'ן בעשרות מיליוני שקלים.

החשדות שנחקרו במשטרה נגד רוה"מ בתיק 1000:

שווי הטובין שקיבל ראש הממשלה - על פי החשד - מצטבר לסכום של כמיליון שקלים, על פי הפירוט הבא: שווי הטובין ממילצ'ן הגיע לכדי כ- 750,000 שקלים. ושווי הטובין ממר פאקר, אשר ניתנו למר נתניהו החל משנת 2014, הגיע לכדי כ- 250,000 שקלים. עיקר המתת ממר פאקר התחיל מרגע ששני אנשי העסקים החליטו להתחלק ביניהם בהוצאות על ראש הממשלה.

• עיקרי החשדות •

"חוק מילצ'ן": על פי החשד, נתניהוה פעל לקדם את הארכת פטור ממס לתושב חוזר, מעל 10 שנים, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן. על פי החשד, ראש הממשלה פנה בענין לשר האוצר יאיר לפיד, אולם אנשי האוצר בלמו את קידום הנושא בהסבר כי ההטבה כאמור איננה עולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי ושמירה על הקופה הציבורית.

ויזה לארה"ב: על פי החשד, ראש הממשלה פעל על מנת לסייע למילצ'ן בהסדרת הויזה שלו לארה"ב לאחר שהתגלה קושי בהארכת הויזה., מה שהיה מטיב דרמטית לטובת הכנסותיו של מילצ'ן. על פי החשד, נתניהו יזם פנייה בנושא לגורמי ממשל אמריקאים ובכללם מזכיר המדינה האמריקאי ושגריר ארה"ב בישראל דאז.

"רשת-קשת": על פי החשד, ראש הממשלה פעל על מנת לקדם את כניסתו של מר מילצ'ן כבעל מניות בערוץ 2 "המאוחד".

"ערוץ 10": על פי החשד, פעל נתניהו בניגוד לחוק כאשר עסק במסגרת תפקידו בענייני ערוץ 10 על אף שהיה מודע לכך כי מר מילצ'ן חברו, הוא בעל מניות בערוץ.

המלצת המשטרה: "נתגבשה בתיק זה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לביצוע עבירה של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בכל הנוגע למערכת יחסיו עם איש העסקים ארנון מילצ'ן ועבירה של מרמה והפרת אמונים בכל הנוגע למערכת יחסיו עם איש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר. כנגד מר מילצ'ן עמדת משטרת ישראל היא כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות לביצוע עבירה של מתן שוחד".

מילצ'ן מסר בתגובה: "ההמלצה לא תשאר על כנה. ההמלצה מתעלמת מעובדות: הקשר החל בשנות ה2000 והתאפיין בידידות בין השניים והמשפחות. במסגרת הקשר ניתנו מתנות בלי אינטרס עסקי. מילצ'ן מסר עדות בתום לב, בלי התייעצות עם עו"ד מתוך אמונה שלא נפל פגם במעשיו. ההמלצות מפרשות באופן מעוות ומלאכותי עניינים שאין קשר בינם לאותן מתנות. מפליא שהוחלט לבחור בחירה תלושה בעבירה כה קיצונית שאינה תואמת מידות הליך פשוט זה. סמוכים ובטוחים שבחינה עניינית של מכלול הנתונים המלא תוביל למסקנה שלא ניתן להגיד כ"א, ואם יוגש - יידחה".

החשדות שנחקרו במשטרה נגד רוה"מ בתיק 2000:

תיק 2000 עוסק בחשדות ליחסים שוחדיים בין ראש הממשלה לבין מר ארנון נוני מוזס.

על פי החשדות - כפי שעלו מן ההקלטות שהוקלטו לבקשת נתניהו - נתניהו ומוזס עסרו בבחינת האינטרסים הצולבים ויזמו מהלכים משותפים שנועדו למקסם את האינטרסים איש של רעהו ועסקו במספר כיווני פעולה שלובנו בין השניים.

• תמיכת ראש הממשלה ב"חוק ישראל היום".

• צמצום תפוצת "ישראל היום".

• ביטול הוצאת מהדורת סוף השבוע של "ישראל היום".

• בנוסף על הפעולות הנ"ל פעל ראש הממשלה לתווך בין מו"ל "ידיעות אחרונות" לבין בעלי הון, לרכישת "ידיעות אחרונות", זאת בעודו מכהן כשר התקשורת.

המלצת המשטרה: "נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות נגד ראש הממשלה, לביצוע עבירות של בקשת שוחד ומרמה והפרת אמונים. נגד מו"ל "ידיעות אחרונות", מר ארנון (נוני) מוזס, עמדת משטרת ישראל היא כי נתגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות לביצוע עבירה של הצעת שוחד".

במערכת הפוליטית מעריכים כי המלצות המשטרה לא יגרמו להפלת הממשלה, לאחר שבחודש האחרון כל חברי הקואליציה הודיעו שהמלצות המשטרה לא מספיקות בכדי להפיל ממשלה בישראל. במידה והיועמ"ש ימליץ על הגשת כתב אישום, הרי שכל הנראה מדינת ישראל תאלץ ללכת לבחירות.

נתניהו, לפני שבוע: "אין כלום"

בימים האחרונים נערך נתניהו לקראת פרסום המלצות המשטרה, ורק הצהריים קיים התייעצות עם מקורביו ועורכי דינו. מוקדם יותר היום, ביטל נתניהו ביקור שתוכנן בטקס הנחת אבן פינה במרכז שיקום בבית החולים פוריה בטבריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר