ההמלצות - שוחד

כחלון מתייצב לצד נתניהו: לחכות להחלטת היועץ המשפטי

יו"ר 'כולנו' השר משה כחלון, מי שסומן כחוליה החלשה שעלול לפרוש מהממשלה בעקבות ההמלצות הודיע כי לא יפרוש למרות ההמלצות וכי יש להמתין להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
כחלון ונתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר 'כולנו' שר האוצר משה כחלון הודיע הלילה (רביעי) כי אין בכוונתו לפרוש מהממשלה על רקע המלצות המשטרה להעמיד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבירות שוחד בשני התיקים, תיק 1000 ותיק 2000. לדבריו, יש להמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט.

כחלון הודיע כי הוא "ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה. החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל".

כחלון פנה והוסיף: "אני קורא לכולם - מימין ומשמאל - לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול".

יצוין כי נכון להבוקר זוכה נתניהו לתמיכה מצד כל חבריו לקואליציה, גם מצד סיעת ש"ס שהיא היחידה שלא הוציאה הודעת תמיכה מאז פורסמו המלצות המשטרה.

אמש אמר ח"כ משה גפני: "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות, המלצות המשטרה מבחינת החוק, אינן מעלות ואינן מורידות, ובמיוחד לאור האירועים האחרונים שהיו במשטרה".

גפני הדגיש כי כל זה דווקא בשל שמדובר בהמלצות משטרה ולא בהחלטת יועמ"ש, ואמר: "כל עוד לא יוחלט אחרת בקרב הגורמים המוסמכים בעניין, ראש הממשלה רשאי להמשיך בתפקידו, זה החוק. וכך אנו מתייחסים לעניין". את דבריו סיים גפני באיחול: "אני מקווה שהוא ייצא נקי וחף מפשע".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסר: "ח"כ לפיד התגלה הערב בבושתו הציבורית, כשהוא ממשיך גם כעת את ניסיון ה'פוטש' נגד רה”מ, אותו ניסה להוביל כבר ב 2014, בגינו אף הודח מתפקידו הכושל באוצר. אני מחזק את ידי ראש הממשלה נתניהו, מאמין בחפותו ומאחל לממשלה שבעזרת השם תסיים את ימיה כחוק לטובת אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר