איום מצרפת

מקרון: נפעל בסוריה אם עשתה שימוש בגז

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מאיים על משטרו של אסד ואומר כי אם יתברר שנעשה שוב שימוש בנשק כימי נגד אזרחים צרפת תתקוף את מוקדי הייצור של הנשק (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אמש (שלישי) כי ארצו תתקוף בסוריה אם תגלה שמשטרו של הנשיא בשאר אסד עשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים, בניגוד לאמנות בינלאומיות. עם זאת, סייג מקרון את דבריו כשאמר שטרם התקבלו ראיות לכך.

הנשיא הצרפתי אמר בחודש מאי שעבר כי השימוש בנשק כימי מהווה "קו אדום". בשיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שישי האחרון הביע מקרון דאגה מכך שנעשה שימוש בפצצות כלור נגד אזרחים בסוריה.

צרפת, חברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, לא הצליחה לייצר השפעה בסוריה. מבקריו של מקרון טוענים כי הוא אינו פעיל באזור וכי לא הגדיר אם השימוש בגז כלור מהווה מבחינתו שימוש בנשק כימי.

עמדתו של הנשיא הצרפתי מול אסד אינה ברורה, בראיון שהעניק מקרון אמר כי: "צרפת אינה רואה עוד בפרישתו של אסד תנאי מקדים לסיום מלחמת האזרחים בסוריה". עוד אמר הנשיא הצרפתי בראיון: "לא הצגתי את עזיבתו של בשאר אסד כתנאי מקדים לכל דבר, משום שאיש לא הראה לי יורש לגיטימי". זאת בניגוד לעמדתו של הנשיא הקודם הולנד שדגל בסילוקו של אסד כתנאי מקדים.

"בנושא הנשק הכימי אני הצבתי קו אדום ואני עומד מאחוריו", אמר מקרון לכתבים, "אם יהיו לנו ראיות לכך שנעשה שימוש בנשק כימי, אנו נתקוף את המקום שבו יוצר הנשק". הוא הוסיף: "כוחותינו טרם גילו אם נעשה שימוש בנשק כימי האסור על פי האמנות הבינלאומיות נגד אזרחים".

בינתיים, המשטר הסורי הכחיש בעקביות את הדיווחים על כך שעשה שימוש בנשק כימי ומסר כי אנשי המשטר לא תוקפים אזרחים, אלא רק מורדים חמושים ואנשי מיליציות.

השבוע שעבר היה אחד השבועות הקטלניים ביותר במסגרת מלחמת האזרחים בסוריה, כאשר כוחות המשטר המגובים על ידי סוריה ואיראן הפציצו שניים מהמעוזים האחרונים של המורדים – באזור א-רוטה המזרחית שבפרברי דמשק ובצפון-מערב מחוז אידליב.

האמריקנים, יחד עם קבוצות לסיוע וגורמי חילוץ, האשימו בשבועות האחרונים את הסורים בשימוש בגז כלור בכמה מקרים כנשק כימי בא-רוטה ובאידליב. סוריה מחזיקה בגז באופן חוקי לטובת טיהור מים מה שמקל עליה את הגישה אליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר