משטרה לתפארת...

תסכול בפתח תקווה: מכת גניבות במרכז העיר • צפו

תושבים חרדים במרכז העיר פתח תקווה, שלאחרונה פורצים שוב ושוב לבתיהם, תולים את האשמה גם בהתנהלות מקוממת של חוקרי המשטרה המקומית | מסמך - ותיעוד • צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צוות הגנבים - בפעולה (צילום: מצלמות אבטחה)

מזה תקופה שהקהילה החרדית בעיר פתח תקווה חווה גל גניבות ופריצות לבתי התושבים, בעיקר בשעות הצהריים.

האזרחים מהם נגנב רכוש יקר ערך, ושהכתובת היחידה מבחינתם לטיפול בתופעה המזיקה היא כמובן משטרת ישראל, פונים אליה ומתלוננים בהליך מוסדר, אלא שלדבריהם המשטרה משום מה לא רואה לנכון לחקור ולבדוק כראוי את המקרים.

וכך קורה, שלאחר ימים ספורים ממקרה הפריצה, מתקבלת אצל הנגנבים הודעה רשמית מטעם המשטרה על סגירת התיק, זאת למרות שהונחו בפני המשטרה סרטון המתעד את הגנבים בפעולתם וכן ידיעה על הימצאותם של עדי ראיה.

אחד מהם מתאר מקרה מקומם במיוחד - ומתועד: "הגנבים פרצו לבית שלי ב-8 לינואר האחרון. המעשה תועד במצלמות האבטחה, והתיעוד הועבר על ידי למשטרה ב-14 לחודש, כולל מסירת שמו של עד ראיה שיכול לעזור להם בזיהוי".

"חמישה ימים בלבד לאחר מכן, ב-18.1, שלחה לי המשטרה מכתב בו היא מודיעה לי כי 'לאחר בדיקת תלונתך, הוחלט על סגירת התיק ב-16.1, וזאת מן הסיבה: עבריין לא נודע' - כל זה כשלא יצרו שום קשר טלפוני איתי או עם עד הראיה למקרה".

הודעת המשטרה על סגירת התיק

תושב אחר באזור מוסיף: "זו לא הפעם הראשונה שככה המשטרה פה מתנהלת. אין לי מלים מרוב תסכול. פשוט 'משטרה לתפארת'...", הוא אומר במרירות.

מעדויות שהתקבלו ב"כיכר השבת" עולה כי הגנבים מנצלים בעיקר את שעות הצהריים אז הורים יוצאים מהבית כדי להחזיר את ילדיהם ממוסדות החינוך וילדים חוזרים לבתיהם, כך שלא מעט בתים עומדים ריקים מה שמיקל עליהם את הפריצה וההימלטות המהירה.

בעקבות גל הפריצות נקרא הציבור בפתח תקווה לגלות ערנות ולשים לב לכל מיני אנשים חשודים המסתובבים בקרבת בנייני המגורים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה ובוצעו פעולות לקידומה. עם מיצוי כלל המהלכים נקבע כי בשלב זה, אין תכלית להמשך החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר