מחקר חושף

גוברת ההסתה נגד אלשיך; רוב המסיתים - ימנים

דו"ח: בעקבות התייצבותו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך כראש חץ נגד הנחקר ראש הממשלה נתניהו, הולכת וגוברת ההסתה נגדו בעיקר מהצד הימני של המפה הפוליטית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המפכ"ל אלשיך (צילום: Roy Alima/Flash90)

מחקר חדש בדק את שיעור ההסתה ברשתות החברתיות נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, מיום כניסתו לתפקיד לפני יותר משנתיים ועד לפרסום המלצות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אתמול.

לפי הדו"ח, שחובר בידי קרן ברל כצנלסון בשיתוף חברת המחקר "ויגו", מרגע שנתניהו החל להתבטא נגד אלשיך לפני כשלושה חודשים בעקבות העסקתו את יועץ התקשורת ליאור חורב, ועד לפרסום תחקיר בתכנית 'עובדה' בשבוע שעבר, התגובות נגדו ברשת הפכו להיות יותר מסיתות ואלימות.

החלק המפתיע במחקר זה, שהתפרסם ב-ynet, הוא שלפי הנתונים, רב-ניצב אלשיך חובש הכיפה הסרוגה סופג את ההסתה בעיקר מקרב אנשים המזוהים עם הצד הימני של המפה הפוליטית.

אלשיך צופה בנאומו של נתניהו נגדו - ומגיב (מתוך 'עובדה', קשת 12)

בסך הכל, נכתבו נגד אלשיך, מאז כניסתו לתודעה הציבורית ועד היום, לא פחות מ-50 אלף פוסטים בעלי אופי מסית וגזעני, המהווים 18 אחוזים מכלל השיח עליו ברשת המקוונת. כך כאמור עולה מהנתונים שנאספו במהלך ניטור של כחצי מיליון שיחות - בהן סטטוסים, תגובות, טוקבקים וציוצים בטוויטר.

כ-45 אחוזים מהתוכן האלים נגד מפכ"ל המשטרה נרשמו בחמשת החודשים האחרונים, מאז ששראש הממשלה נתניהו החל בטענותיו כי משטרת ישראל מנהלת נגדו מסע ציד מכוון. כמו כן, מאז פרסום הריאיון עם אלשיך ב'עובדה', בו הוא אישר לראשונה בקולו כי הוא סבור שחוקרים פרטיים אספו מידע על החוקרים שניהלו את חקירות נתניהו, פורסמו נגדו כ-2,500 תגובות אלימות.

תגובה לדוגמה (צילום מסך / ynet)

"מפגר", "עצלן", "פחדן", הן רק חלק מהתגובות, אלו שמתייחסות ליכולותיו המקצועיות. החלק השני מטיח בו האשמות בסגנון "שמאלן בוגד", ומסית במפורש: "לטפל בו", "לזרוק אותו". עוד כ-15 אחוזים מהן התייחסו למראהו החיצוני.

כאמור, מבין המגיבים שנדגמו במחקר, 63% אחוזים הם ימנים ו-37 אחוזים שמאלנים. בחמשת החודשים האחרונים חלה עלייה בשיעור הפוסטים האלימים כלפי המפכ"ל כש-81% מהם ימנים ורק 19 אחוזים שמאלנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר