מרגש במיוחד

הסבתא תרמה כליה לנכדה בן ה-7 והצילה את חייו

אילה חדד, סבתו של רפאל חדד, החליטה להציל את חייו של נכדה בן ה-7 ותרמה לו את כלייתה. הניתוח עבר בהצלחה ועכשיו הסבתא "ממליצה לכל מי שמתלבט" (חדשות בארץ)

סבתא אילה והנכד רפאל (צילום: דוברות בית החולים שניידר)

סיפור מרגש במיוחד בבית החולים שניידר לרפואת ילדים שם בוצע לפני כשבועיים ניתוח השתלת כליה נדיר. רפאל חדד (7) מפתח תקווה סבל מאי ספיקת כליות ונזקק להשתלת כליה דחופה. מי שנרתמה לעזור והחליטה לתרום לו כליה, היא לא אחרת מאשר סבתו אילה, שהצילה את חייו של הנכד האהוב.

"כשהייתי בחודש השביעי להיריון, גילו שלרפאל יש בעיה בכליות וניבאו שהיא תגרום לו לאי ספיקת כליות בהמשך החיים", סיפרה חני, אימו של רפאל ל-ynet. "מאז שרפאל נולד אנחנו נמצאים במעקב קבוע בבית החולים. לפני שנה וחצי תפקודי הכליות שלו היו נמוכים מאוד, והרופאים הסבירו לנו שאם הוא לא יקבל כליה להשתלה, ניאלץ להתחיל טיפולים בדיאליזה ואולי גם להגיע למצב של סכנת חיים ממשית".

בני המשפחה החלו בחיפושים אחר תורם שיוכל לעזור לרפאל לשרוד. "בעלי רצה לתרום, אבל לא היה לו סוג דם מתאים, ואז חמותי החליטה שהיא רוצה לתרום והתחילה לבדוק אם היא מתאימה", משחזרת חני.

אילה חדד, סבתו של רפאל ושל ארבעה נכדים נוספים, עברה סדרת בדיקות ובסופה נמצאה כתורמת מתאימה. היא לא התלבטה - והחליטה להציל את הנכד שלה. "כשנמצאתי מתאימה לתרומה, הודיתי לבורא עולם שזיכה אותי לתת מתנת חיים בעודי בחיים", היא מספרת בהתרגשות. "אני מרגישה שזו שליחות וזכות גדולה ועשיתי זאת בלב שלם ואוהב. ראיתי את המצב הבריאותי של רפאל וידעתי שאני יכולה לחסוך ממנו ומההורים שלו סבל רב".

בתחילה ניסו בני המשפחה לשכנע את אילה לוותר על הרעיון. "הם חששו לשלומי ולא רצו להעמיד אותי במצב של סכנה", מספרת הסבתא. "אבל אחרי שהם ראו שאני נחושה ושאני עומדת על דעתי הם עמדו מאחוריי לאורך כל הדרך".

אילה מספרת שמסלול הבדיקות היה ממושך, אבל לכל אורך הדרך וגם בסוף, כשהגיעה ההודעה שהיא נמצאה מתאימה, היא הייתה שלמה לגמרי עם ההחלטה לתרום. "הלכתי לניתוח כשאני שלמה עם ההחלטה שלי, היה לי ברור שאת הנכד שלי אני מצילה. כיום, אחרי הניתוח, אני מרגישה הרבה יותר טוב. אומנם אני עדיין זקוקה לתקופת החלמה, אבל כשאני רואה את הנכד שלי בריא, זה שווה הכול".

הסיפור על רפאל הקטן וסבתו אילה, שהתנדבה לתרום לו כליה, ריגש גם את הוותיקים שבאנשי הצוות בשניידר. ד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במערך ההשתלות בבית החולים, שעשתה את ניתוח ההשתלה ביחד עם ד"ר מיכאל גורביץ, סיפרה: "סבתא שתורמת כליה לנכד זה לא דבר מובן מאליו. חשוב מאוד שמשפחות ידעו כי גם בן משפחה שאינו ההורה יכול לתרום כליה ולהציל חיים במידה שהוא בריא ונמצא כשיר בתום סדרת הבדיקות המקיפה".

"האמנו באמונה שלמה שהניתוח יצליח", מוסיפה חני. "ברוך השם, רפאל מרגיש הרבה יותר טוב. הוא עדיין מאושפז בבית החולים אבל צפוי להשתחרר בימים הקרובים. הבדיקות שלו טובות ותפקודי הכליה שלו תקינים.

"הקשר בינו לבין סבתא אילה תמיד היה טוב, אבל עכשיו יהיה ביניהם קשר אפילו עוד יותר חזק. חלק ממנה נמצא בתוכו".

"אי אפשר לתאר במילים את התחושה של תרומה והצלת חיים", מסכמת הסבתא אילה. "זה אושר עצום. אני ממליצה לכל מי שמתלבט לעשות את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר