טילרסון מבקר בירדן ומרגיז את האיראנים

מזכיר המדינה האמריקאי המבקר בימים אלו באזור אמר כי על איראן לצאת מסוריה באופן מיידי. האיראנים מיהרו להגיב ואמרו כי דווקא האמריקאים הם אלו שצריכים לסגת (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טילרסון בירדן (צילום: מחלקת המדינה האמריקנית)

מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון המבקר בימים אלו בירדן אמר היום (ד') כי "יש להכיר במציאות שבה חיזבאללה הוא חלק מהמערכת הפוליטית בלבנון". טילרסון התייחס גם לנוכחות האיראנית בסוריה: "על איראן להסיג את כוחותיה ואת המיליציות שהיא תומכת בהן מסוריה".

טילרסון התייחס גם למאמציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לקדם את השלום בין ישראל לפלסטינים, ואמר כי "טראמפ נותר מחויב לתהליך השלום. תוכנית השלום במזרח התיכון נמצאת בשלבים מתקדמים". מנגד, שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, התייחס לדברי טילרסון ואמר כי "מדינה אחת אינה אופציה לפתרון הסכסוך במזרח התיכון".

איראן מיהרה להגיב לדבריו של טילרסון על נוכחותה בסוריה. עלי אכבר ולאיתי, עוזרו הבכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי, אמר כי "הנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה היא לגיטימית ונובעת מבקשתה של הממשלה הסורית".

סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית-למחצה איסנ"א ציטטה את ולאיתי קורא לאמריקנים להוציא בעצמם את כוחותיהם מסוריה. "אלו שצריכים לעזוב את סוריה הם אלו שנמצאים בה ללא רשותה של ממשלת סוריה החוקית".

מוקדם יותר דווח כי ארה"ב תבטיח להעניק לירדן בחמש השנים הבאות סיוע כלכלי על סך של לפחות 1.275 מיליארד דולר בשנה. זאת במסגרת מזכר הבנות שצפוי להיחתם היום בעמאן במסגרת ביקורו של טילרסון ואל אף שירדן הצביעה באו"ם נגד דעתה של ארה"ב בנושא ירושלים בירת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר