בעקבות פניית אייכלר

המדינה לבג"ץ: תקנות הכותל חלות גם על הרחבה הדרומית

מלשכת ח"כ אייכלר נמסר, כי בעקבות פנייתו ליועהמ"ש, הודתה לאחרונה המדינה בפני בג"ץ כי תקנות חוק המקומות הקדושים חלות גם על קשת רובינסון בו "מתפללים" הרפורמים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
קשת רובינסון (צילום: Robert Swift/Flash90)

המדינה הודתה לאחרונה בפני בג"ץ, כי תקנות רחבת הכותל המערבי חלות גם על הרחבה הדרומית - כך מדווחים היום (רביעי) בלשכתו של ח"כ ישראל אייכלר.

עמדה זו הובעה בעקבות מכתבו של אייכלר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו הוא כזכור דרש כי העמדה היהודית תוצג בפני בג"ץ.

"כידוע", כתב ח"כ אייכלר, "בשנת תשל"ב תוקנו תקנות השמירה על המקומות הקדושים. תקנות אלו כללו מפה אשר הגדירה את המושג 'רחבת הכותל המערבי' לצורך תיחום תחולתן". בשנת תשמ"א הוחלפו התקנות ולא צורפה המפה הקודמת כי הדבר מובן מאליו שכל רחבת הכותל קדושה ליהודים באותה מידה. קיומם של המפות בתקנות הישנות זאת הסיבה שלא נצרכו להגדיר מחדש בתקנות את המונח 'רחבת הכותל המערבי'".

בנוסף טען אייכלר כי "גם במעשה חיקוק, הוגדרה 'רחבת הכותל המערבי' באופן דומה במשפט 'כולל האידרא', כך שהיא כוללת את כל השטח הסמוך לכותל החשוף עד לשער האשפות ולחומת העיר העתיקה".

"בהתאם לדין ולהגיון הישר, יש לפרש את המושג 'רחבת הכותל המערבי' בהתאם להגדרתו בדברי חקיקה אחרים ואין כל טעם לפרש באופן שונה את אותן המילים בדיוק אשר מופיעות בתקנות. היות ומדובר בדברים נכוחים, אני משוכנע כי אכן כך צריכה להיות גם תגובתכם לבית המשפט הגבוה בשם ממשלת ישראל" , סיים אייכלר את מכתבו.

ישראל אייכלר (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאור הצגת טיעונים אלו, הודתה כאמור המדינה בפני בג"ץ - כך מדווחים בלשכת הח"כ - כי התקנות אכן חלות גם על הרחבה הדרומית, אך מבקשת למנות ממונה אחר על החלק הדרומי בתיאום על הרבנים הראשיים כדי לאפשר "תפילה שוויונית" במקום.

יצויין, כי למרות זאת צפויה המדינה לבקש משר הדתות להדיח את רב הכותל מאחריותו על קשת רובינסון שברחבה הדרומית.

לניסיון הדחה זה הגיב אייכלר והציג מספר תקנות אותן מפרה המדינה כאשר היא נותנת מדרס לכף רגלם של ארגונים שאינם אמונים על ערכי היהדות.

הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

"בתקנות נכתב במפורש: לא יכניס אדם חומר בכתב מכל סוג שהוא בלי אישור הממונה, לא ייכנס ולא ישהה בתלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום, לא יערוך תפילה או טקס אחר לבר מצווה אלא על פי הוראות הממונה, לא ינאם לא יישא דרשה, לא יכריז הכרזות בקול רם ולא יעמיד כרזות או מודעות אלא ברישיון מאת הממונה. כמו כן, הממונה רשאי להרחיק מרחבת הכותל המערבי אדם המפריע לו במילוי תפקידו או העובר על תקנות אלו. העובר על התקנות דינו מאסר של ששה חודשים".

"כל חודש המשטרה פועלת נגד החוק והתקנות כאשר היא אינה מרחיקה את הפרובוקטורים הרפורמים. ברור לכל בר דעת, וזה גם עובדה משפטית מוצקה, שהתקנות הללו חלות על הכותל הדומי בדיוק כמו שהן חלות על הרחבה הצפונית. אפילו המדינה הודתה בזה. אין זה אלא ניסיון נוסף לקעקע את חומות הקדושה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. לא נסכים לכך, ונמשיך להיאבק בכל דרך אפשרית", מדגיש אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר