'מתוניסיה לירושלים': ארז נטף מקיים את הצוואה

המוסיקאי והיוצר ארז נטף מגשים את הצוואה של אביו לאחר 28 שנה: אלבום פיוטים נדירים ומוכרים של יהודי תוניסיה, המתבסס על קלטת ישנה שבה הוקלטו סבו (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ארז נטף הוא מלחין, נגן עוד ויוצר ותיק. מאחוריו מספר אלבומים מוסיקליים מקוריים ומאות הופעות. אך רק כעת, בימים אלה, הוא סוגר מעגל, קרוב לשלושים שנה לאחר שנפתח. לפני 28 שנה ניגש אליו אביו עם קסטה של פיוטים, שבה מוקלטים סבא רבה שלו אליהו גז ז"ל וסבו שמעון נטף ז"ל שהיה חזן בבית הכנסת 'חיים ושלום יוסיפו לך' שהועתק מתוניסיה לירושלים בשנת תש"ח. "אני נותן לך ואני סומך עליך שאתה תדע מה לעשות עם הקסטה ,יש בה פיוטים נדירים"– אמר לו אביו.

למרבה הצער, אביו נפטר כחודשיים לאחר מכן באופן פתאומי, אחרי שנפגע בתאונת דרכים, כך שאותה הבקשה הפכה בעצם לצוואה שלו, ארז קיבל על עצמו לקיים. במהלך השנים שילב ארז חלק מהפיוטים הללו בפרויקטים קודמים שלו, אך רק בשנים האחרונות החל להקליט את הפיוטים בעיבודים חדשים, עם האנסמבל הירושלמי שהקים.

התוצאה היא אלבום חדש 'מתוניסיה לירושלים' שרואה אור בימים אלה, בו הוא מציג את פרשנותו הייחודית לפיוטים העתיקים המתובלים במוסיקת עולם, מוזיקה ישראלית עכשווית ואף נגיעות של מוסיקה אלטרנטיבית. במחצית משירי האלבום מצטרף אל שירתו של ארז, הזמר והיוצר אילן דמרי (המדרגות), שמכיר חלק מהלחנים תוניסאים מבית הוריו. "יש בזה הרבה מעבר למוסיקה. זהו החיבור האישי שלי למסורת הפיוט התוניסאי המופלאה. שיהיה לכולנו למה להתגעגע" – אומר ארז.

לרגל ראש חודש אדר, האזינו לשיר "מן המיצר" מתוכו מתוך תפילת ההלל:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר