ראשי מערכת הבטחון בארה"ב נגד הטכנולוגיה הסינית

ראשי מערך הביון האמריקני שיגרו המלצה חמה לאזרחי ארה"ב ולמוסדות השלטון שלא להחזיק סמארטפונים מתוצרת חברות סיניות. וואווי בתגובה: המשתמשים שלנו בטוחים (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

בדיון שנערך אתמול (שלישי) בועדת הביון של הסנאט האמריקני הביעו ראש ה-FBI, ראש ה-CIA, ראש ה-NSA ובכירים נוספים ממערך הביון האמריקני, את דאגתם לנוכח הימצאותם של מכשירים טכנולוגיים מתוצרת סין בשוק האמריקני.

אמנם ראשי מערך הביון הביעו אי נוחות כללית מנוכחותם של מכשירים חכמים המיוצרים על ידי חברות סיניות הקשורות באופן ישיר לשלטון הסיני שמחזיק בחלק ממניות חברות וואווי ו-ZTE בארגונים ובחברות ציבוריות בארה"ב אך הבהירו כי הם ממליצים לאזרחי ארה"ב שלא לרכוש או להחזיק פלאפונים חכמים של חברות "שקשורות בטבורן לממשל הסיני שאינו שותף לערכים שלנו".

כשנשאלו מדוע ענו כי ישנו חשש מוחשי כי חברות אלו ישתמשו ביכולת הטכנולוגית שלהם וירגלו אחר אנשים שמשתמשים במכשירים שלהם, והוסיפו כי הם יכולים גם לשתול נוזקות מרחוק.

זו לא הפעם הראשונה בה עולה החשש האמריקני מפני חברות אלו, ורק לפני חודש החלו גורמים בקונגרס האמריקני לקדם הצעת חוק לפיה הממשל יאסור על גופי בטחון במדינה להשתמש במוצרים של חברת וואווי הסינית.

בהודעה שפרסמה חברת וואווי כתגובה לאזהרות הגורמים האמריקנים נכתב: "אנחנו מחוייבים לפתיחות ולשקיפות בכל מה שאנחנו עושים ואנחנו נמשיך לפתח את המוצרים שלנו תוך מחויבות לדאגה לצרכנים שלנו בכל העולם" והוסיפו כי החברה מודעת היטב לפעילות הממשלתית נגד החברה שנעשית במטרה לפגוע בעסקיה של ענקית הטכנולוגיה הסינית ברחבי ארה"ב וציינו כי החברה מוערכת ונבטחת על ידי ממשלות בכ-170 מדינות בעולם והיא לא מהווה סיכון סייבר חמור יותר מאף חברת טכנלוגיה אחרת שפועלת בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר