אמון הציבור נפגע

סקר חדש: רוב הציבור סבור כי על נתניהו להתפטר מתפקידו

עם זאת, הסקר שפורסם ב"חברת החדשות" מעלה כי במידה והבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו הייתה המפלגה הגדולה ביותר - על אף כי אמון הציבור שנפגם (ארץ)

נתניהו, היום (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

סערת המלצות המשטרה לא פוסקת, וכעת מתבררת השפעת ההמלצות על אזרחי ישראל. סקר חדש שפורסם הערב (רביעי) מגלה כי רוב הציבור הישראלי סבור כי על ראש הממשלה נתניהו להתפטר מתפקידו נוכח המלצות המשטרה מאמש, וכי אמון הציבור ביאיר לפיד גדול לעומת האמון שרוחש הציבור לנתניהו. הנתון המעניין, שיאיר לפיד בוודאי פחות יתחבר אליו, הוא כי במידה והבחירות היו נערכות היום הליכוד בראשות נתניהו היה מנצח.

חלוקת המנדטים על פי הסקר המיוחד שבוצע עבור חברת החדשות מגלה כי באם הבחירות היו מתקיימות הערב, יממה לאחר פרסום ההמלצות - זו הייתה חלוקת המנדטים: "הליכוד" בראשות נתניהו 26 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד 22 מנדטים; המחנה הציוני 15; הבית היהודי 11; הרשימה המשותפת 12; יהדות התורה 7; ישראל ביתנו 6; מרצ 7; כולנו 9; ש"ס 5.

השאלות שהציגו הסוקרים לנשאלים היו: האם לדעתך,ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להתפטר בעקבות המלצות המשטרה להעמידו לדין על שוחד בתיקים 1,000 ו 2,000, או שלא? על כך ענו 48% כי אכן נתניהו צריך להתפטר, כ-36% סברו כי הוא לא צריך להתפטר וכשישה עשר אחוזים ענו כי הם אינם יודעים.

תגובת נתניהו להמלצות, אמש (מתוך דף הפייסבוק של נתניהו)

בעדות שמסר במשטרה טען יאיר לפיד כי בתקופה ששימש כשר האוצר, ראש הממשלה נתניהו פעל לקדם את הארכת חוק פטור ממס לתושב חוזר. הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן. נתניהו בתגובה טען כי משרדי ממשלה שונים טיפלו בחוק וכי מטרת החוק היתה לעודד השקעות בישראל.

למי מבין שניהם אתה מאמין? נשאלו הנסקרים. כ-35% ענו כי האמון שלהם נוטה ליאיר לפיד, 30% ענו כי הם מאמינים לבנימין נתניהו ו-35% ענו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך בקרב 598 מרואיינים במדגם מיצג של כלל האוכלוסייה ע"י מכון מדגם בשיתוף iPanel של ד"ר מינה צמח ומנו גבע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר