כך נשמע ראש העיר לפני 4 שנים

"לא אפלג את יהדות התורה - גם במחיר של ללכת הביתה"

בעוד הצהרות משה אבוטבול מקוממות נגדו את דגל התורה, כיכר השבת חושף הקלטה מכינוס פנימי לפני 4 שנים: "אני מוכן ללכת הביתה". על טענות דרעי כלפיו אז: "חצופים והזויים". האזינו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שמונה חודשים לבחירות המקומיות - וחוסר הוודאות באשר לזהות ראש העיר הבא של העיר בית שמש מדיר שינה מעיניהם של רבים. ראש העיר המכהן משה אבוטבול שואף לכבוש את העיר לקדנציה שלישית, אך לפחות לעת עתה זה לא הולך בנקל: מפלגת 'דגל התורה' - הסיעה הגדולה בעיר - עושה קולות של התמודדות בטענה להיותה הסיעה הגדולה בעיר. בנוסף, טוענים במפלגה כי בשלוש מערכות הבחירות האחרונות העניקו את תמיכתם לאבוטבול, וכעת, הם יילחמו בכל הכוח על ראשות העיר.

אבוטבול מצהיר כי יתמודד עד הסוף למרות דרישת 'דגל התורה'. לפני מספר חודשים נחשף ברשת המקומונים 'קו עיתונות' על כוונותיו של אבוטבול להתמודד לראשות העיר רק במידה וחבר מועצת העיר משה מונטג לא יתמודד. לפי הדיווח אז, במידה ו'דגל התורה' תציב את מונטג כמועמד מטעמם, הרי שהוא יוותר על מועמדותו. ב'דגל התורה' לא אהבו את דבריו של אבוטבול, וראו בהם התערבות בוטה וניסיון לסכסך בתוך התנועה.

"כיכר השבת" חושף הקלטה מתוך כינוס פנימי שנערך לפני כ-4 שנים, בו נשמע אבוטבול נחרץ נגד הפילוג החרדי - גם במחיר של ללכת הביתה. בהקלטה, בנוסף, נשמע אבוטבול תוקף את יו"ר ש"ס דרעי ותנועת ש"ס ומכנה את טענותיהם כלפיו: "הזויים וחצופים".

דברי אבוטבול נאמרו בכינוס פנימי בתקופה בה התמודד עם הוצאות משפטיות גדולות בשל החלטת בית המשפט לפסול את הבחירות וללכת לסיבוב שני. במהלך הכינוס, עלו הטונים לגבהים בשל הקושי של ראש העיר להתמודד לבד עם ההוצאות המשפטיות הגבוהות - ללא סיוע המפלגות.

וכך נשמע אבוטבול באמירה משמעותית: "אני משה אבוטבול, לא הולך לפלג את 'יהדות התורה' - גם במחיר של ללכת הביתה! עם כל הכאב, עשיתי עם עצמי הכנה לזה, אני לא הולך לפלג את היהדות החרדית".

בהקלטה הנחשפת ב'כיכר השבת', נשמע אבוטבול תוקף את יו"ר ש"ס אריה דרעי על שלא נחלץ לטענתו מספיק לעזרתו בסיוע כספי להוצאות המשפט: "ש"ס לא מכירה בזה, אריה דרעי לא מכיר בזה. (הוא אמר לי:) תלך לאשכנזים שהם יממנו את זה - דברים ממש הזויים וחצופים".

"לא התכוונתי לכנות אותו חוצפן, אלא את הדברים", אבוטבול עם דרעי (Yaakov Lederman/Flash90)

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אמר היום בשיחה עם "כיכר השבת" בנוגע לדבריו כי יפרוש לביתו במידה ויעמוד בפני מצב שיגרום לפילוג יהדות התורה, ואמר כי "גם כיום על פי רוח הדברים האלה אני עושה שמיניות באוויר ולא ישן בלילות על מנת שלא יהיה פילוג בעולם החרדי, לשם כך אני נפגש עם אדמו"רים, רבנים ופוליטיקאים. מהרגע שהתחילו לערער את הנוכחות שלי הכרזתי מה שהכרזתי".

לדברי אבוטבול: "גם בשלב זה, אם כלל גדולי ישראל, יורו לי בסופו של דבר לפרוש, אקבל שכר על הפרישה ואפרוש. נכון לעכשיו אני מקבל חיזוק עצום ממועצת חכמי התורה והאדמו"רים מבעלזא וויז'ניץ'. אז למה שאפרוש?".

על הטענות שהשמיע אז נגד דרעי, אמר היום אבוטבול: "השר דרעי אמר אז ובצדק 'אתה לא יכול להגיד לנו שניקח (מפלגת ש"ס) על עצמנו לבד את החובות הכספים. סגנוני לא להגיד על יו"ר התנועה "חוצפן", אלא על הדברים שהם חצופים. ייאמר לשבחו של דרעי שסגר את החובות כמו את יתר הדברים. יש לי התרגשות שסוף סוף מקליטים אותי. זהו סימן שנכנסתי למועדון של הגדולים" הוסיף אבוטבול.

לסיום, התייחס אבוטבול לדברי ח"כ יעקב אשר ל'כיכר השבת' כי "דגל התורה תילחם על העיר בית שמש", ואמר: "אני מברך את דגל ולא הולך לערער על זכותה להציב מועמד. הם רשאים לעשות כטוב בעיניהם, אני מציע להם לחבור להצלחה - לא משנה מי בראש כי הם עצמם גם בתפקידים שהיו ממונים בהם קיבלו את כל הסמכויות במלוא מובן המילה. נפגשתי עם משה גפני והוא יודע טוב מאוד מה אני מבקש ורוצה, הוא צריך להשיב לי תשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר