הזוועה בתיכון בפלורידה

תלמיד שסולק חזר וביצע טבח; ארבעה יהודים בין הנרצחים

ניקולס קרוז, צעיר בן 19 שסולק מתיכון "מרג'ורי סוטנמן דאגלס" בעיר פארקלנד, חדר אמש למתחם וביצע טבח המוני בו נרצחו 17 ונפצעו 16 • בין הנרצחים: ארבעה יהודים שלמדו בתיכון (אקטואליה)

ניקולס קרוז בעת מעצרו (צילום: מתוך ynet)

הזוועה בתיכון בפלורידה: ניקולס קרוז, צעיר בן 19 שסולק מתיכון "מרג'ורי סוטנמן דאגלס" בעיר פארקלנד, חדר אמש (רביעי) למתחם וביצע טבח המוני בתלמידים.

קרוז נכנס למתחם התיכון כשהוא חובש מסכת גז, חמוש ברימוני עשן, ברובה חצי אוטומטי AR-15 ומחסניות. הוא ירה תחילה בשלושה בני אדם ולאחר מכן הפעיל את אזעקת האש כדי שהתלמידים יצאו למסדרונות ואז החל לטבוח בהם ללא רחמנות.

בסיכומו של הטבח נרצחו 17 בני אדם ו-16 נפצעו. 12 מהנרצחים נמצאו בתוך המבנה, שני גופות נמצאו מחוץ למבנה וגופה נוספת נמצאה ברחוב סמוך. שני פצועי ירי שפונו במצב קשה לבית החולים מתו שם מפצעיהם.

בין ההרוגים ארבעה יהודים, בהם התלמידה ג'יימי גוטנברג.

קרוז הצליח להימלט מהתיכון אך נתפס לאחר מצוד קצר בקרבת מקום. הוא נלקח לבדיקה רפואית והועבר למעצר.

אחד התלמידים סיפר לרשת 'פוקס' כי כשהופעלה אזעקת האש הם חשבו שמדובר בתרגיל, "אבל אז התפשטה השמועה שמדובר ביריות - וכולם התחילו לברוח".

תלמידה נוספת סיפרה: "כשאזעקת כיבוי האש החלה לעבוד וילדים התפנו, שמעתי חמישה פיצוצים. אמרתי לעצמי 'זה לא תרגיל, מעולם לא היו לנו תרגילים כאלה'. וכשהתחלנו להתפנות לכיוון מרכז בית הספר ידעתי שמדובר ביותר מתרגיל".

"שמעתי כל כך הרבה יריות, לפחות שש. הן היו כל כך קרובות", סיפרה ניקול, תלמידה בת 18. שוטר שעזר לה להימלט אמר לה לעצום עיניים כי "אין שום דבר טוב לראות פה".

אביה של תלמידה בתיכון סיפר לרשת CBS במהלך האירוע כי "הבת שלי, לפי שעה, עדיין לכודה בתוך ארון. היא מפחדת לדבר. אמרתי לה 'אל תצלצלי אליי - אני לא רוצה שמישהו ישמע את הקול שלך', אז היא עדיין לכודה בתוך ארון".

שריף מחוז ברווארד, סקוט יזראל, חשף שהיורה סולק מהתיכון בו ביצע את הטבח בגלל סיבות משמעתיות. תלמידים ומורים סיפרו כי קרוז היה בעייתי, מוזר ומתבודד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר