חייך מול המצלמות

ארבעה מאסרי עולם נגזרו על רוצח בני משפחת סלומון

ארבעה מאסרי עולם נגזרו על המחבל עומר אל-עבד, שרצח את בני משפחת סלומון הי"ד, בפיגוע הדקירה בחלמיש לפני כחצי שנה • ליברמן: "לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת" (בארץ)

המחבל בבית המשפט (צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

ארבעה מאסרי עולם נגזרו הבוקר (חמישי) בבית המשפט הצבאי בעופר על המחבל עומר אל-עבד, שרצח את בני משפחת סלומון הי"ד, בפיגוע הדקירה בחלמיש לפני כחצי שנה. כמו כן דרשו השופטים שהמחבל לא ישוחרר בשום עסקה עתידית.

המחבל המתועב חייך למצלמות בתחילת הדיון, בטרם הקריא בית המשפט את גזר הדין. מלבד עונש המאסר הוא יפצה את המשפחה בסכום של 1.8 מיליון שקל.

השופט סא"ל דב גלבוע סבר בדעת מיעוט כי יש להטיל עונש מוות על אל-עבד, ונימק כי "מדובר בנסיבות חריגות במיוחד. הנאשם, משלב המחשבה ועד הטבח הנפשע, פעל כמי שרוצה לבצע טבח. עבירותיו הן מהחמורות שיש בספר החוקים של מדינת ישראל. מכאן עולה כי על הנאשם לגזור את העונש המרבי. השאלה אם יש די בעונש שתוצאותיו הן שלא יראה אור יום, או שהנאשם צריך להשיב את נשמתו לבורא".

השופט גלבוע הוסיף ונימק כי "צפיתי בו לאורך כל המשפט נהנה בחיוך והוא אף הגדיל לעשות זאת מול בני המשפחה בשלב הטיעונים לעונש. הנאשם וסנגורו נמנעו מכל פעולה אשר תצביע על אפשרות שתוטל עליו עונש מאסר. אני קובע כי עונשו של הנאשם הוא גזר דין מוות".

עומר אל-עבד, תושב הכפר כובאר, הורשע לפני כחודשיים ברציחתם של אלעד, חיה ויוסף סלומון הי"ד ובפציעתה באופן קשה של אם המשפחה טובה סלומון.

הפרקליטות הצבאית ביקשה לגזור על המחבל ארבעה מאסרי עולם - אחד בעבור רצח כל בן משפחה, ומאסר עולם נוסף בגין שתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, עבירת הסתה ועבירות נוספות.

מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד הי"ד, שהצילה את ילדיה כשהחביאה אותם באומץ רב מפני המחבל, לא הגיעה להכרעת הדין ולגזר הדין, בעקבות הקושי לראות את המחבל.

מיכל ואביה דן לנדא כתבו לקראת הדיון כי "לצערנו מאז ועד היום הצטרפו עוד אנשים טובים לרשימת הנרצחים והפצועים ועוד משפחות נעטפו בענן הכאב. רק בתקופה האחרונה איבדנו אנשי חינוך מדהימים שיכלו ליצור דורות של תלמידים עתירי ערכים ותרבות. מדינת ישראל עומדת מול רשות פלסטינית שבצורה מפורשת מסיתה בכל אמצעי שברשותה לרצוח יהודים. היא יצרה מצב הזוי שבו רצח יהודים הפך להיות אמצעי קל להשגת כספים, פתרון לבעיות אישיות וחברתיות ועוד".

"אנו מבקשים ממערכת המשפט והשלטון במדינת ישראל להפגין נחישות ולחזק את ההרתעה מול המחבלים, משפחותיהם והמסייעים להם - בעונש מוות, בהריסת הבתים, בשלילת תושבות ובענישה חמורה למי שידע ולא מנע", הוסיפו מיכל ואביה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "כעת נגזרו ארבעה מאסרי עולם על המחבל הנתעב שרצח בנווה צוף את בני משפחת סלומון, את אבי המשפחה, יוסי סלומון, את הבן אלעד ואת הבת חיה הי"ד, ופצע קשה את אם המשפחה, טובה. שום מספר של מאסרי עולם לא יספיק כדי להעניש את חיית האדם הזאת שהחיוך עוד מרוח על פרצופה. ליבי דואב עם משפחת סלומון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר