התחרות, המאבקים והרשימות

המפה המלאה: הרישום לישיבות קטנות בבני ברק - הסתיים

הרישום לישיבות קטנות בבני ברק הסתיים מוקדם מהרגיל • מי הישיבה הנחשבת למספר אחת, כמה בחורים התקבלו לכל ישיבה ומי אם הישיבות הספרדיות? • מפת הישיבות המלאה בבני ברק (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת פוניבז' לצעירים (באדיבות המצלם)

מוקדם מהצפוי הסתיימה תקופת הרישום לישיבות הקטנות בבני ברק.משנה לשנה תקופת הרישום לישיבות קטנות הולכת לאחור בזמן, בעבר עמדו בתוקף מרנן הגרמי"ל לפקוביץ והגראי"ל שטיינמן זצוק"ל נגד הבחינות המוקדמות שגוררות רפיון אצל ילדי כיתות ח', ותלמודי התורה הבולטים -תשב"ר, באר יהושע, קרלין, תורת אמת ומשכנות יעקב, פעלו לפי הכללים שנקבעו.

במשך שנים ניסו גדולי ישראל לקבוע חוק בל יעבור בנושא תאריכי הרישום, אך הזמנים נפרצו, תחילה במודיעין עילית ובשנה האחרונה כאמור גם בבני ברק.בישיבות בירושלים המבחנים רק בקיץ, בתקופת המבחנים לישיבות הגדולות.

"אם בעבר היו מקפידים בישיבות הליטאיות לא להתחיל מבחנים לפני חודש ניסן והישיבות הספרדיות לא לפני פורים, בשנה זו כבר בט"ו בשבט הרישום לישיבות היה נעול. כאשר דווקא הישיבות הליטאיות מקדימות את הספרדיות ובהרבה", מספר גורם המעורב בנושא.

נדמה, כי הסיבה לכך היא התחרות הגדולה בין הישיבות, בעקבות פתיחת ישיבות קטנות חדשות ונסיון חזרתן של ישיבות ותיקות אל מרכז הבמה, דבר הגורם לישיבות רבות לנסות לבצע מחטפים ולסגור רישומים ודילים עם תלמודי התורה מוקדם ממועדי הרישום, כאשר בישיבות רבות הרישום סגור בטרם החלו המבחנים שהפכו לפורמליים בלבד. גם

תלמודי התורה הספרדים נאלצים להקדים גם הם כדי לשמור לעצמם מקומות בישיבות האשכנזיות ומשכך נגררות גם הישיבות הספרדיות להקדים את הרישום, ורישום גורר רישום.

מפת הישיבות הקטנות המלאה

מפת הישיבות הקטנות מוכרת מאוד וכמעט שלא נפתחו בעשורים האחרונים ישיבות קטנות בעיר התורה, אך בשנה שעברה הוקמו כמה ישיבות והשפיעו על הרישום.שלושה מראשי הישיבות הבולטים בישיבות לצעירים בעיר הם אחים כאשר אח נוסף משמש כראש ישיבה לצעירים בירושלים, מדובר באחים הגאון רבי חיים שינקר ר"י דרכי משה, הגאון רבי צבי שינקר ר"י בית דוד והגאון רבי משולם שינקר ר"י קהילות יעקב, האח מירושלים הוא הגר"ב שינקר ר"י תפארת התלמוד.

ישיבת בית מתתיהו בראשות הגר"ב ויסבקר עמדה להקים בשנה שעברה ישיבה לצעירים לבני בוגרי הישיבה אך הרעיון ירד מהפרק.

ישיבת פוניבז' לצעירים התקבלו לשיעור א' 76 – שהתחלקו לשני שיעורים.הישיבה ידעה בשנים האחרונות אבדות גדולות בפטירת ראש הישיבה מרן הגרמי"ל זצוק"ל לפני מספר שנים ולאחר מכן מי שהמשיך את הנהגת הישיבה הרב שמואל איינשטיין זצ"ל והגר"נ נבנצאל זצ"ל, בכל זאת שומרת על כוחה כישיבה המובילה בעיר עם ביקוש רב של טובי התלמידים אך מעט פחות מן השנים עברו.מי שאחראי כיום על קבלת הבחורים הוא הגרח"י יעקובוביץ ר"מ בישיבה. את השיעור לבני שיעור א' מוסרים הגאונים רבי יוסף וינברג ורבי אליהו פלאי.

הישיבה הבולטת שהוקמה בשנה שעברה בבני ברק היא ישיבת דעת תבונות בראשות הגאון ר' אלישע מאיר כהן. הישיבה החדשה נחשבת כאחת הישיבות הפותחות את מפת הישיבות הקטנות בבני ברק ונחשבת לישיבה האחרונה שזכתה לקבלת נשיאות והכוונה על כל פרט בפתיחתה ממרן הגראי"ל זצוק"ל וכיום בהכוונתו של ר"י פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין, שאף הורה להם שלא להרחיב את המספר הבחורים שמתקבלים לכל שיעור. ל'דעת תבונות' התקבלו 34 בחורים לשיעור א', גם בשנה שעברה התקבלו מספר דומה וזאת בהוראת גדולי ישראל. הישיבה שבראשות הגאון רבי אלישע מאיר כהן קנתה לה שם טוב.

ישיבת דברי מרדכי התקבלו לשיעור א' 70 - שמתחלקים לשלושה שיעורים. הישיבה בראשות הגאונים רבי יוסף מן ורבי יוסף ברמן, ונחשבת כיום לישיבה הנחשבת ביותר בביקוש בתלמודי התורה. הישיבה מקפידה לקבל רק בנים של תלמידי חכמים, והדבר המאפיין את הישיבה מלבד השקיעות בתורה, גם ההקפדה על שמירת העיניים של הבחורים שמגיעים לישיבה בהסעות מאורגנות.

ישיבת תפארת ציון (נצח) התקבלו לשיעור א' 50 שהתחלקו לשני שיעורים. הישיבה נחשבת לישיבה הוותיקה של בני ברק שהוקמה על ידי החזו"א זי"ע, ועומדת כיום בראשותו של הגאון רבי שלמה קנייבסקי/ בשנים האחרונות הישיבה עברה שדרוג בדמות הוספת כמה אנשי צוות צעירים ידועים ומפורסמים כמו המשגיח הרה"ג רw משה מנחם שפירא, הרה"ג ר' אליהו אורצל והרה"ג ר' גדליה הוניגסברג' נכד של מרן הגראי"ל זצוק"ל ויבדלחט"א מרן הגר"ח קנייבסקי שהיה ר"מ עד לא מכבר בישיבת שערי תורה.

ישיבת סלבודקה לצעירים התקבלו כשלושים תלמידים.

ישיבת משך חכמה התקבלו לשיעור א' 30 – שהתחלקו לשני שיעורים.

ישיבת קהילות יעקב בראשות הגר"ש שטיינמן והגר"מ שינקר התקבלו לשיעור א' 30 בחורים שהתחלקו לשני שיעורים.

בישיבת בית מאיר התקבלו 25 בחורים.

סניף ישיבת עטרת שלמה שהיתה בראשות הגרח"מ אוזבנד וכיום בראשות הגאון רבי עוזיאל שרייבר, התקבלו לשיעור א' 66 בחורים שהתחלקו לשני שיעורים. לישיבה מונה משגיח חדש הרה"ג ר' צבי פוברסקי.

ישיבת דרכי משה שבראשות הגר"ח שינקר, התקבלו לשיעור א' 40 בחורים שהתחלקו לשני שיעורים.

ישיבת תפארת מרדכי רושמת הצלחה גדולה כבר כמה שנים עם ביקוש גדול והשנה התקבלו 54 בחורים. בישיבה שבראשות הגאון רבי יאיר זק"ש, מדברים על הרחבת מבנה הישיבה לאחר שהמקום נהיה צר מהכיל.

ישיבת 'צעירים' בראשות הגר"מ פרמר התקבלו כ-40 בחורים.

ישיבת בית דוד התקבלו כ-50 בחורים לשיעור א'.

ישיבת חמד התקבלו 26 בחורים.

ישיבת שערי תורה בראשות הגרח"י שפירא התקבלו 40.

ישיבת קרלין (אמרי דעת) בראשות הרה"ג ר' יחיאל שלזינגר התקבלו כ-30 בחורים.

ישיבה חדשה נוספת היא ישיבת היכל שמואל בראשות הרב אברהם ישעיהו פרובר שכיהן עד לא מכבר בישיבת עטרת ישראל, הישיבה נפתחה בשנה שעברה ורשמה הצלחה, גם השנה הצליחו לסגור שיעור של כ-30 בחורים.

ישיבת היכל טוביה התקבלו 40 בחורים המתחלקים לשני שיעורים.

ישיבת גבעת רוקח בראשות הגאונים רבי אהרן בכרך ורבי משה דרבקין, התקבלו כ-20 בחורים.

ישיבת תורה ודעת בראשות הגאון רבי אריה אלחדד התקבלו 30 בחורים לשיעור א'.

ישיבת בינת חיים בראשות הגאון הגדול רבי אהרון דהאן רושמת השנה השגים משמעותיים ביותר בעונת הרישום לשיעור א' בזמן אלול הבעל"ט הרישום שנסגר על 30 בחורים בני עליה שנבחרו בקפידה ובדקדוק רב מתוך 150 תלמידי החיידרים מהשורה הראשונה בב"ב שעברו בחינה מעמיקה אצל ראש הישיבה ולאחמ"כ ראיון אצל המשגיח הגאון רבי יצחק יחיאל בן שלום, הסיבה להצלחה הגדולה היא מעלות הישיבה הרבות והדגשים על רמת לימוד גבוהה בעומק העיון תוך שימת לב על מידות ויראת שמים, וכן הקשר האדוק עם טובי הישיבות הגדולות ברחבי הארץ.

ישיבת ברכת אפרים בראשות הגר"ב פנחסי התקבלו לשיעור א' 30 בחורים. לישיבה גידול בביקוש בעקבות כך שבוגרי הישיבה שולחים את ילדיהם לישיבה קטנה ומעדיפים את הישיבה בה למדו.

ישיבת שערי תבונה בראשות הגאון רבי אהרן חדד, נחשבת כאם הישיבות הספרדיות בבני ברק. לשיעור א' התקבלו 36 בחורים. גם לישיבת דבר אברהם הספרדית גם היא בראשות הגר"א חדד התקבלו 36 בחורים.

עוד ישיבה ספרדית שהביקוש אליה ברישום עולה היא ישיבת דרכי דוד שהוקמה לפני כארבע שנים וממקומת סמוך לבית מרן הגר"ח קניבסקי, בראשות הרה"ג ר' אליהו יגודיוב, אליה התקבלו 28 בחורים מצוינים.

ישיבת דרך חיים של הגאון הרב רפאל אלקריף נחשבת מאוד בעיר ויש לה ביקוש גדול, השיעור מתחלק לשניים.

גם ישיבת עטרת יואל של הרב מנחם שמואלי רשמה הצלחה ברישום לישיבה.

יש לציין כי בעיר התורה בבני ברק ישיבות נחשבות וטובות נוספות אך מפני קוצר היריעה פרסמנו רק את חלקם.

  • הכתבה בשיתוף יענקי קצבורג - רשת 'קו עיתונות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר