הטבח בארה"ב: המאבטח הגן בגופו על התלמידים, ומת

העדויות ממסע ההרג הנוראי בפלורידה ממשיכות לזרום, ואחת מהן מעלה על נס את דמותו של מאבטח בית הספר שאיבד את חייו ובכך הציל תלמידים רבים במהלך האירוע הקשה (בעולם)

המאבטח פייז עם בתו הקטנה (צילום: מתוך פייסבוק )

ארון פייז מאמן מאמן ספורט בתיכון בפלורידה בו אירע אמש (רביעי) מסע הירי הקטלני, מת מפצעיו ומהעדויות עולה כי בעיצומו של האירוע המצער, הגן פייז בגופו על תלמידי התיכון ונורה כמה פעמים.

כזכור, אתמול בשעות הערב (שעון ישראל) הגיע ניקולס קרוז בן ה-19 לבית הספר Marjory Stoneman Douglas בעיר פארקלנד שבפלורידה, ממנו נזרק בגלל בעיות משמעת והתנהגות והחל בירי לכל עבר, 17 תלמידים ומורים מצאו את מותם הטראגי ביניהם ארבעה יהודים ועוד עשרות נוספים נפצעו.

עדי הראייה שניצלו מהירי סיפרו שפייז, אב לילדה קטנה, קפץ ונעמד מול התלמידים והפך את גופו למגן אנושי עבור התלמידים המבוהלים ונפגע מכמה קליעים שנורו לעברו, כהירי חדל פינו כוחות החירום וההצלה את פייז לבית החולים שם ביצעו בו ניתוח חירום בנסיון להציל את חייו, אך זמן קצר לאחר מכן צייץ משרד השריף של מחוז ברווארד כי "מאמן הפוטבול האהוב מת".

קבוצת הפוטבול של התיכון כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "בצער רב שמעה משפחת הפוטבול שלנו על מותו של ארון פייז. הוא היה עוזר המאמן שלנו ומאבטח. באופן לא אנוכי הוא הגן על תלמידים מהיורה כשנורה בעצמו. הוא מת גיבור ולעולם יהיה בלבבות ובזיכרונות שלנו".

אנדו הופמן, תלמיד לשעבר ומאמן בבית הספר, סיפר בראיון לעיתון "מיאמי הראלד" כי פייז היה מסור מאוד לביטחון בית הספר במהלך שעות היום. הוא תיאר את המאמן הפצוע כ"אדם שקט" עם חוש הומור טוב.

וויליס מיי, מאמן פוטבול אחר בבית הספר, סיפר שהוא שמע מתלמידה אחת שפייז קפץ בינה לבין היורה ודחף אותה ובכך הסיט אותה מקו האש, פעולה שלמעשה הצילה את חייה.

עדויות נוספות סיפרו כי במסגרת תפקידו כמאבטח בבית הספר, הגיב לקריאה במערכת הקשר של אנשי האבטחה. וכשהחל האירוע מישהו שאל בקשר האם הקולות שנשמעים הם זיקוקים, ופייז השיב: "לא, לא מדובר בזיקוקים".

"זו הפעם האחרונה ששמעתי ממנו", סיפר בצער המאמן הפוטבול מיי.

היום התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לאירוע הקשה ואמר "אנחנו חייבים לעבוד ביחד על מנת ליצור תרבות שמחבקת את כבוד החיים שיוצרים קשרים אנושיים עמוקים ומשמעותיים" והוסיף כי הוא מתכוון לבקר את קורבנות הטבח ואת רשויות החוק בפארקלנד.

הנשיא אמר כי הירי האכזרי הוא אירוע של אלימות נוראית, שנאה ורשע. לדבריו, היורה ביצע רצח וכי אסור שילד או מורה יהיה בסכנה בבית ספר אמריקאי. הוא הוסיף כי ייפגש עם מושלי מדינות על מנת לפתח מדיניות לשפר את הביטחון בבתי הספר ולטפל בצרכים של בריאות הנפש במדינה. "זה לא מספיק לנקוט בצעדים שגורמים לנו להרגיש שאנחנו יוצרים שינוי. אנחנו חייבים לעשות שינוי בפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר