האזינו להקלטה

גם הפוסק התימני נגד תחפושת לחייל: "משפיע לא טוב על הילד"

"אתה מלמד ילד להתחפש לחייל או לשוטר חס ושלום, זה דבר נורא", כך אמר הרב רצאבי, מגדולי הפוסקים בעדה התימנית בשיעור שהעביר. "אולי כל גזירת הגיוס בגלל זה" (חרדים, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הרב רצאבי (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

הגאון רבי יצחק רצאבי, מגדולי פוסקי רבני תימן, יוצא הערב (מוצ"ש) למתקפה נגד תחפושות ילדים לחיילים ושוטרים. בשבוע האחרון יצאו עשרות רבנים במכתב חריף נגד המגמה לחפש ילדים בפורים לחיילים או שוטרים - מכתב שנחשף ב'כיכר השבת'. כעת, יוצא הרב רצאבי נגד התופעה בחריפות: "מי יודע אם גזירת הגיוס לא באה בגלל זה".

בשיעור שנשא הערב בפני תלמידיו אמר הרב רצאבי: "צריך לפרסם את העניין של התחפושות, חתמו כבר עשרות רבנים לשים לב שלא לתת לילדים תחפושות של חיילים ושל שוטרים, זה משפיע לא טוב על הילד".

"אתה מלמד ילד להתחפש לחייל או לשוטר חס ושלום, זה גם מבחינת הרגש שהוא מעריך ומכבד את זה, זה דבר נורא. לא יודעים על מה באה הגזירה של הגיוס".

הרב רצאבי הוסיף: "בספר 'דולה ומשקה' של ראש ישיב אופקים, מביא כי מפורסם בשם הרב הקדוש מקוצק כי גזירת הקנטוניסטים נגזרה משום שילדי ישראל התחפשו לילדים רוסים. מי יודע אם כל גזירת הגיוס לא מהדברים האלה? אם כבר מתחפשים שיהיה משהו עם תועלת, משהו חינוכי".

כפי שפורסם השבוע ב'כיכר השבת', 35 רבנים ספרדים פנו במכתב למנהלי תלמודי התורה להזהיר את הילדים שלא יתחפשו בחג הפורים לדמויות של שוטרים וחיילים.

בין החותמים על המכתב, נמצאים ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה, חבר המועצת הגאון רבי שמעון בעדני, ראש ישיבת 'רינת התורה' הגאון רבי עזרא ניסן, ראש ישיבת 'יקירי ירושלים' הגאון רבי יהודה כהן וראש ישיבת 'עטרת יצחק' הגאון רבי יצחק ברכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר