מארב הדגל

שר הביטחון: "האירוע בדרום עדיין לא הסתיים"

פרטי פציעת החיילים מהמטען שהוסתר בדגל, בתקרית החמורה ביותר מול עזה מאז 'צוק איתן', הולכים ומתבררים, ושר הביטחון מצהיר כי סבב התקיפות הלילה זה עוד לא הכל (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פינוי החיילים שנפצעו בתקרית הדגל (צילום: חיים הורנשטיין, ynet)

"האירוע בדרום עדיין לא הסתיים, כי המחבלים לא חוסלו עדיין", כך אומר הבוקר (ראשון) שר הביטחון אביגדור ליברמן בהתייחסו להסלמה הביטחונית החמורה מול עזה, שהחלה כזכור בפיצוץ מטען חבלה על חיילי צה"ל בשבת.

ליברמן, המשמש כעת כראש הממשלה בפועל במקום נתניהו השוהה במינכן, הוסיף בדבריו לכלי התקשורת לגבי הפצצת מנהרת הטרור במהלך תגובת ישראל לתקרית המטען: "ישנם שיקולים שונים הקשורים למועד פיצוץ המנהרה, ולא אחלוק אותם בשידור".

מפרטי תחקיר האירוע בגבול עזה, אותו מגדירה ישראל כאירוע החמור ביותר שהתרחש מאז מבצע 'צוק איתן' לפני כמעט 4 שנים, עולה כעת כי הנקודה שבה אירע הפיצוץ הוגדרה מראש כ"חשודה", בין השאר בגלל דגל פלסטין שהיה במקום. בשל כך, הוזנק לשם כוח משותף של הנדסה וגולני, שכלל צוות סילוק פצצות, כדי לשלול אפשרות שמדובר בפצצה.

בתדרוך שערך לכתבים הצבאיים גורם ביטחוני הוא פירט עוד, כי המטען התפוצץ בידו של מפקד צוות בדרגת סגן מהיחידה לסילוק פצצות של הנדסה קרבית, לאחר שהכוח הוריד את הדגל הפלסטיני מהגדר. חלק מהמטען היה המוט של הדגל.

עובדה זו היא שגרמה לפציעתו הקשה מאוד של קצין ההנדסה, כיוון שהוא ספג את רוב הפיצוץ. בצה"ל בודקים האם ישנם מטענים נוספים בזירה בה אירע פיגוע המטען והאם מדובר ב'זירת מטענים', אך כפי הנראה חשד זה נשלל.

הטיפול בחיילים הפצועים ופינויים מהזירה לבית החולים סורוקה (צילום: רועי עידן, בראל אפרים וחיים הורנשטיין, ynet)

הלילה המשיך כזכור צה"ל בסבב התקיפות הנרחב נגד יעדי טרור ברצועה, על רקע סדרת אזעקות שווא באזור הדרום ולאחר מספר שיגורי אמת של רקטות לישובי עוטף עזה, שאחת מהן אך בנס לא גרמה לפגיעות בנפש של בני הבית בו היא פגעה ישירות.

אזעקות השווא לפנות בוקר הופעלו, כך מתברר, מירי שביצעו המחבלים בעזה לעבר כלי הטיס של חיל האוויר שהפציצו את מטרות הטרור.

מבית החולים סורוקה עדכנו הבוקר לגבי מצב הפצועים, ונמסר כי חל שיפור במצבו של אחד מהפצועים שהוגדרו קשה. הוא כעת בהכרה ונושם בכוחות עצמו. מצבו מוגדר בינוני. מצבו של פצוע נוסף מוסיף להיות קשה, מורדם מונשם ביחידה לטיפול נמרץ כללי. שני פצועים נוספים במצב בינוני.

שמות החיילים לתפילה בתוך שאר חולי ישראל: איתי בן שולמית; נדב בן רוזה; אוהד בן פאני ועמנואל יצחק אלכסנדר בן יהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר