סערת ה'עדלאידע'

רבה של טבריה על הביקורת נגדו: "עיתונאים פרימיטיביים"

רבה של טבריה הגאון רבי משה בוחבוט התייחס לביקורת נגדו לאחר שאסר להשתתף ב'עדלאידע' בעירו ואמר כי "בורים ונבערים אותם עיתונאים פרימיטיביים, חשוכים, לא מבינים כלום" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: מתוך דר וסוחרת )

רבה של טבריה הגאון רבי משה צבי בוחבוט התייחס אמש (מוצאי שבת) לביקורת נגדו מצד התקשורת הכללית לאחר שפסק כי חל איסור להשתתף ב'עדלאידע' בחג הפורים ואמר כי מדובר ב"עיתונאים פרימיטיביים, חשוכים, לא מבינים כלום".

במהלך שיעור 'הרב המקדים' בבית הכנסת 'היזדים' אמר הגר"מ בוחבוט: "לפני שבועיים פרסמתי פסק הלכה בטבריה, עניתי תשובה לשאלה ששאלו אותי הורים האם מותר להשתתף ב'עדלאידע' שהעירייה מארגנת וכמעט מאלצת הורים דתיים להשתתף במקום שיש בו פריצות, והשבתי תשובה, זה לא חידוש, הבאתי את דבריו של הרב ב'יביע אומר' על לימוד בבית ספר מעורב, הבאתי את דברי הפוסקים".

בהמשך דבריו אמר הרב: "להיות במקום שיש בו פריצות? שירי עגבים? זמרת נשים וגברים? זה לא חידוש שאסור להיות שם ולהשתתף שם, ובוודאי שמי שמשתתף שם ומחזק את הרשות יש בזה בוודאי 'מחזק בדבר עוברי עבירה'".

רבה של טבריה סיפר כי "התקשרו אלי מכל מיני מקומות, מכל התקשורת, 'אתה מבטל את שמחת פורים. מה עם האחדות של כלל ישראל' הם אומרים לי, הם אומרים לי שטבריה זו עיר של הרמב"ם שהוא שביל הזהב, בורים ונבערים אותם עיתונאים פרימיטיביים, חשוכים, לא מבינים כלום. אם הרמב"ם היה רואה את זה - היה בוכה".

בסיום דבר סיפר הרב כי "אמר לי ראש העיר 'אני מבקש ממך אתה רק תתפלל שיהיה גשם ואני תן לי לנהל את העיר', אמרתי לו 'אני אתפלל שירד גשם ביום ה'עדלאידע' ואז כך זה יתבטל, אני מקווה שה' ישמע את תפילתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר