סאגת "שלטי הצניעות" בבית שמש

העליון לעירייה: הליכים נגד בעלי הבתים שנתנו יד לשלטים

בית המשפט העליון דן הבוקר שוב ב'שלטי הצניעות' של הקיצוניים בבית שמש והורה לעירייה להתקין מצלמות באזורים בהם נתלים השלטים • בנוסף, שב והורה להסיר את כל השלטים הקיימים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הסרת שלטי צניעות בבית שמש. ארכיון (צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

בית המשפט העליון נדרש היום (ראשון) שוב לסוגיית "שלטי הצניעות" בבית שמש, באמצעותן מבקשים התושבים מנשים שלא לצעוד במעברים הסמוכים לבתי כנסת. בתום דיון בנושא, הורה ביהמ"ש לעיריית בית שמש להתקין בתוך חודש, 7 מצלמות באזורים בהם נתלים השלטים.

מלבד זאת, העיר בית המשפט על אותם אזורים בהם עדיין לא הוסרו השלטים וקבע כי על העירייה להסיר את כל השלטים המדירים נשים ומדבקות בסגנון זה וכן לעסות את הגרפיטי שרוסס.

כמו כן הורה בית המשפט לעירייה לקדם הליכים משפטיים נגד בעלי הבתים שנתנו ידם לתליית השלטים.

מהומה בעת הסרת השלטים. ארכיון (צילום: חננאל לרנר)

על פי דיווחי העירייה, במסגרת המבצע שעלותו כ-50.000 שקלים, הסירה העירייה כבר לפני מספר חודשים, 6 שלטים מתוך 8 שלטים שהיו תלויים בשלושה מוקדים בשכונות החרדיות בבית שמש.

במהלך מבצע ההסרה התברר כי במוקד הראשון שבו הוסרו השלטים כבר נתלו שלטים חדשים.

התחייבויות העירייה בעבר שוב ושוב להסיר את השלטים הללו לא מועילות לה במיוחד, מאחר והם נתלים מחדש לאחר כל הסרה, מה שהוביל את בית המשפט לקנוס את העירייה בסך עשרת אלפים שקלים על כל יום בו השלטים לא יוסרו, בשל ביזיון בית המשפט.

כזכור, מיקום השילוט המדובר הוא בעיקר בשלושה מקומות, כולם באזור שכונת רמת בית שמש ב', מעוז הקיצונים החרדים: אחד במרכז המסחרי ברחוב נהר הירדן ועוד שניים ברחוב חזון איש.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "העירייה מכבדת את החלטת בית המשפט, כולל הסרות חוזרות ונשנות של השלטים הנ"ל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר בתגובה לפסיקת העליון כי ‏"אקטיביזם חזירי מטורף שבג"ץ שומר רק למקרים כאלה. לא תראו את זה נגד הפרת חוק בבניה לא חוקית של בדווים, בפוליגמיה, בגניבות משטחי אש בצאלים, בפרוטקשיין וכו' וכו', רק נגד יהודים דתיים וחרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר