פינוי ילדי החיידר

סוף למשבר? ברקת ייפגש עם בכירי 'יהדות התורה': "לא ייזרק ילד חרדי אחד לרחוב"

הסאגה סביב ילדי תלמוד תורה "עזר לחינוך" בשכונת רמות ב' בירושלים ממשיכה לעורר סערה. ל'כיכר השבת' נודע כי נקבעה פגישה בין ברקת לחלק מסיעת 'יהדות התורה' (חדשות, מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ניר ברקת. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: הסאגה סביב ילדי תלמוד תורה "עזר לחינוך" בשכונת רמות ב' בירושלים ממשיכה לעורר סערה. ל'כיכר השבת' נודע כי נקבעה פגישה להמשך השבוע בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לחלק מסיעת 'יהדות התורה'. במהלך הפגישה יציג ברקת לנציגים פתרונות חלופיים עברו התלמוד תורה שנמצא כיום במבנה עראי.

המתיחות החלה לאחר החלטת הוועדה לתכנון ובניה בעיריית ירושלים בראשה עומד מאיר תורג'מן, שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת', לא לאשר שימוש חורג לכ-200 ילדים הלומדים בווילה בשל מצוקה במבני חינוך.

מוקדם יותר נערכה ישיבת הנהלת העיר, אך נציגי ש"ס ו'יהדות התורה' בחרו להיעדר מהישיבה. בכיר בספרא אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי ישיבות ההנהלה מאז ומעולם לא היו משמעותיות עבור חברי העירייה. לדבריו עיקר ההתחרשות היא בישיבת המועצה. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי הסיבה להיעדרות חברי המועצה ברובם היא טכנית.

חברי מועצת העיר יוסי דייטש וישראל קלרמן שוהים בחו"ל. אברהם בצלאל (ש"ס) עורך הערב כנס ספורט חרדי בשכונת בית וגן, אליעזר ראוכברגר נעדר בשל יום עבודה עמוס, ואילו חיים כהן נעדר בשל בר מצווה שעורך לבנו הערב. סגן ראש העיר יצחק פינדרוס אומר ל'כיכר השבת' כי בחר להחרים את הישיבה בשל התנהלות ברקת בנושא התלמוד תורה ברמות ובשל היחס של ברקת בעת האחרונה לציבור החרדי. כך, גם חברי מועצה נוספים.

סגן ראש העיר ירושלים חיים אפשטיין (בני תורה) שהשתתף בישיבת הנהלת העיר אמר ל'כיכר השבת': "אותם אלו שהחרימו היום את ראש העיר, החרימו קודם אותי ואת הציבור הקדוש שאני מייצג. אם לא מכירים בי ולא מזמינים אותי לישיבה ולא באים לדבר איתי מטעם המוסד מה פתאום שאני אחרים את הישיבה אצל ראש העיר בגלל שפלוני אלמוני החליט שאני עובד אצלו?".

ראש העיר ניר ברקת התחייב בשיחה עם 'כיכר השבת' כשנשאל על הסאגה סביב התלמוד תורה כי: "לא ייזרק ילד אחד לרחוב לא בשכונת רמות ב' ולא באף שכונה אחרת". כאמור, השבוע תיערך פגישה בין חלקים מ'יהדות התורה' לראש העיר ברקת שם יוצגו פתרונות דיור קבע עבור התלמוד תורה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הפתרונות למיקום חלופי כבר הוצגו לגאון רבי ברוך סולוביצ'יק חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים שהראה נכונות לדון ולהגיע להסכם סופי סביב הפתרונות שיוצגו בישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר