נעצרו בידי כוחות מיוחדים

כנופיה מרמאללה עקצה מיליונים ב'יד שניה'

אזרחים ישראלים שפרסמו מודעות למכירת רכוש כ'יד שניה', נפלו ברשתם של פלסטינים שסגרו עמם עסקאות, לקחו את רכושם ושילמו תמורתו בצ'קים שהתגלו בהמשך כמזויפים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הבוקר (ראשון) הותר לפרסום, כי כוחות מיוחדים של משטרת ישראל פעלו בחודש שעבר ברמאללה מספר פעמים, ועצרו חברי כנופיה פלסטינית שביצעו מעשי הונאה בהיקף של כ-16 מיליון שקלים.

המעצרים בוצעו לאחר פעילות חקירה ממושכת בה נחשפו כ-250 מקרים שונים של הונאה וניסיונות הונאה בסכומים של אלפי ש"ח - עד מאות אלפים - בכל פעם.

הקורבנות למעשי ההונאה היו אזרחים ישראלים פרטיים שפרסמו מודעות למכירה "יד שניה", וכן חברות המוכרות ציוד או סחורות.

בחקירה עלה, כי החוליה היתה מאתרת ספק ישראלי, יוצרת איתו קשר, מתמקחת איתו על המחיר ולבסוף סוגרת איתו עסקה - ברוב המקרים בזמנים בהם הבנקים לא היו פעילים.

בהמשך היו שולחים חברי החוליה נהג מונית או משאית, שהיה נותן לספק המחאה בנקאית או אישור העברה בנקאית מזויף, ובתמורה היה מקבל את כל הסחורה או חלק מהסחורה. עד שהקורבן היה מגלה כי ההמחאות או אישורי ההעברה מזוייפים, הסחורה הייתה כבר מועברת לחברי החוליה, ואלו היו מוכרים אותה לסוחרים ברשות הפלסטינית.

מהחקירה עלה כי שווי הסחורות שהגיעו לידי החוליה היו בשווי של מעל 7 מיליון ש"ח.

צ'ק מזויף, אחד מני רבים בו השתמשו הנוכלים הפלסטינים (צילום: דוברות המשטרה)

הסחורות היו שונות ומגוונות: ציוד רפואי, ציוד חקלאי, ציוד מחשוב, ציוד למסעדות, ציוד הגברה, כלי רכב, צעצועים, יינות, ציוד בניה, מכשירי חשמל, תכשיטים, כלי עבודה ואפילו בעלי חיים דוגמת גורי כלבים וכבשים.

במהלך פעילות החקירה, תוך שחוקרי המשטרה עוקבים אחר פעילות החשודים בעזרת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הם נחשפו לניסיונות הונאה נוספים. חוקרי המשטרה פנו לקורבנות והזהירו אותם שלא ליפול בפח, וכך סיכלו קרוב ל-100 ניסיונות הונאה של אנשים פרטיים וחברות, בהיקף כספי מצטבר נוסף של מיליוני שקלים.

יצויין, כי החוליה מנתה מספר אנשים שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר: אחד מאתר את הקורבנות, אחר מנהל את ההתקשרות איתם בשפה העברית והשלישי היה אחראי על זיוף אישורים, המחאות ותעודת זהות.

כמו כן, החוליה הפעילה מספר מובילים, שחלקם לא ידעו על פעילות החוליה וחלקם ידעו ואף זכו לבונוסים, ביניהם שלושה חשודים ישראלים: שני נהגי מוניות ונהג משאית שאספו את הסחורות והעבירו אותם לתחומי הרשות הפלסטינית. הם אף הפעילו נהגים פלסטינים שלקחו את הסחורות והובילו אותם מהמעברים ובתוך הרשות.

במסגרת המעצרים ברמאללה, נעצרו שני חשודים תושבי העיר, עבד אלכרים אלדיק בן 45 וחמזה עבו עבסה בן 37. חשוד שלישי, שזהותו ידועה, גם הוא תושב רמאללה, טרם נעצר.

(צילום: דוברות המשטרה)

כן נעצרו ונחקרו גם שלושת המובילים הישראלים, תושב רמלה בן 36, תושב ראשון לציון בן 38 ותושב ראש העין בן 60. הם שוחררו, והחקירה בעניינם נמשכת.

משטרת ישראל קוראת לציבור, בדגש על אנשים פרטיים המוכרים ציוד יד שנייה באתרי אינטרנט: "לא להעביר סחורה או חלק ממנה מבלי שווידאו כי ההמחאה תקנית או שההעברה הכספית בוצעה עוד בטרם העברת הסחורה. מעשי ההונאה עלולים למוטט כלכלית עסקים, משפחות ויחידים. נחשפנו למקרים של מכירת ציוד על ידי אנשים פרטיים, שמבוצעת כאמצעי אחרון בשל מצוקה כלכלית ונפילה למקרי הונאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר