"פעילות מעקב מדוקדקת"

חייל חושף: כך פועלות ה'בלשיות' של הקנאים בלשכת גיוס

יהונתן גוטליב, חייל המשרת בלשכת גיוס בירושלים מפרסם פתק שמצא במקרה החושף כיצד פועלות ה"בלשיות" של הקנאים במעקב מדוקדק ומפורט אחר כל בת שנראית דתיה ונכנסת ללשכה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפתק שמצא גוטליב על רקע הכניסה ללשכת הגיוס בי-ם (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

החייל הדתי, יהונתן גוטליב, שמשרת בלשכת הגיוס בירושלים, וחשף בעבר חלק מהשקרים שבעלילות הסיקריקים הטוענים על גיוס בנות דתיות בכפייה, מכה שוב והפעם בחשיפת מסמך המלמד על שיטת הפעולה של חוגי הקנאים הנאבקים ב"גזירת גיוס בנות", כשלטענתם נקראות בנות דתיות ומסורתיות להתייצב בלשכה במטרה שלא לאשר להם את הפטור מטעמי דת מגיוס לצה"ל.

מתברר כי ארגוני המאבק המקבלים מימון מחסידי סאטמר בחו"ל מציבים "בלשיות" חרדיות שמטרתן לאתר בנות בלבוש דתי שנכנסות ללשכת הגיוס לתשאול.

ממסמך שהגיע לידיו מתוקף תפקידו עולה כי הבלשיות מקבלות עבור עבודתן סכום של מאות שקלים עבור יום עבודה. הבלשיות רושמות את תיאור הלבוש של הבנות ואת שעת כניסתן ויציאתן מהלשכה כמו גם פרטים נוספים אודותיהן.

בפוסט שפרסם גוטליב הוא כותב: "הפעם אני לא הולך לספר על ההפגנות מול לשכת הגיוס אלא על השגרה, ועל הפתק הזה שבטעות מצאתי והוא חושף את הפעילות של נטורי קרתא נגד הגיוס".

הפתק שמצא החייל בלשכת הגיוס (מתוך פייסבוק)

לדבריו, "כל בוקר, עוד לפני מועד פתיחת שערי לשכת הגיוס, כבר עומדים מוכנים שני גברים ושתי נשים שתפקידם הוא לסייע ו'להציל' בחורים ובחורות (שמראים סממן דתי כלשהו) מגזירות הגיוס.

"הם מציבים שלט שמציג את התפקיד שלהם, ניגשים עם חיוך גדול, מדברים בטון חלש עד כדי לחישה ומסבירים למלש"ב (מיועד לשירות ביטחון. י"כ) שאם הוא יכנס ינסו לשאול אותו שאלות, וינסו לשכנע ואף לפתות אותו להתגייס ועוד כל מיני דיבורים כאלה וכאלה. לבסוף הם מברכים אותם שיהיו חזקים ומדריכים אותם לא למסור שום פרט חוץ משם, תעודת זהות ועוד איזה פרט או שניים שהם חייבים על פי החוק".

גוטליב מספר על הפתק שמפרסם כי "את הפתק הזה מצאתי ממש במקרה והוא חושף עוד על הפעילות שלהם. כנראה שהם לא רק עוסקים בפעילות של הסברה ושכנוע, אלא ממש מעקב אחרי כל מלש"ב שנכנס.

גוטליב ומפגינים בלשכת הגיוס (צילום: יהונתן גוטליב)

"בפתק, שכנראה נפל לאחת הנשים, יש טבלה מסודרת שממלאים בה סימני זיהוי מפורטים של כל בחורה שנכנסת. רושמים באיזה שעה היא נכנסה ומוודאים שהיא 'יצאה בשלום מן הקודש'. כנראה שמעבר לפעילות ספק לגיטימית ספק לא לגיטימית של הסברה ושכנוע, מתבצעת כאן פעילות מעקב מדוקדקת אחרי הבנות".

"מעניין אם כל בת שהייתה יודעת שבודקים אחריה בשבע עיניים מתי נכנסה ומתי יצאה הייתה שותקת", הוא חותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר