צפו בווידאו

חוטובלי אמרה "טרור מהגרים" וחוללה סערה

ח"כים מהשמאל כעסו היום על דבריה של סגנית שר החוץ, בהם כינתה את הסבל שחווים תושבי שכונות דרום תל אביב מהזרים אותם ישראל מבקשת לגרש, כ"טרור מהגרים" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריה של סגנית שר החוץ (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

בוועדה לביקורת המדינה בכנסת פרצה היום (שני) סערה, במהלך דיון שהתקיים על תוכנית גירוש "מבקשי המקלט", מהגרי העבודה הזרים מאפריקה.

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) הלהיטה את האווירה המתוחה, כשאמרה ש"תושבי מדינת ישראל חיים תחת טרור מהגרים וסובלים מאלימות".

לדבריה אלו הגיב מיד ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "האמירה אינה במקומה. אני מבקש למחוק אותה מהפרוטוקול". גם ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) תקף את לדבריה: "בניגוד לסגנית שר החוץ, אני רואה במבקשי המקלט קודם כול בני אדם. זה דיון ערכי, לפני שאנו קובעים אם הם מהגרי עבודה, מבקשי מקלט או בעלי כל מעמד משפטי אחר".

אך חוטובלי התעקשה: "אני חוזרת ואומרת, יש טרור מהגרים בדרום תל אביב. כל מדינה ריבונית רשאית להרחיק מהגרי עבודה בלתי חוקיים שהגיעו לשעריה. הם יורחקו למדינות מאוד בטוחות שבהן מתקיים משטר שאפשר לנהל בו חיים ברמה מאוד גבוהה. הם מקבלים 3,500 דולר. זה הון גדול שהם יכולים לעשות איתו כמעט כל מה שעולה בדעתם".

חוטובלי ספגה ביקורת גם מימין, משולה קשת תושבת דרום תל אביב שהתארחה בדיון: "נולדתי וגדלתי בנווה שאנן. חוטובלי דיברה על טרור מהגרים? יש טרור של ממשלת ישראל כלפי תושבי דרום תל אביב. מקומם אותי שאתם לוקחים את המצוקה הקשה שלנו ועושים בה שימוש ציני. זה לבזות את המצוקה שלנו. דבורה מאבו כביר שנמצאת כאן איתי - משפחתה נמצאת בסכנת גירוש. הממשלה קוראת להם 'פולשים'. הם קיבלו מכתב של גירוש מהבית שלהם. כמוהם יש עוד משפחות מזרחיות רבות".

"אם אתם כל כך דואגים לנו, מה זה ההסכם הזה של מיליארדים עם קובי מימון להמשיך להפעיל את התחנה המרכזית החדשה ל-24 שנה ולהרעיל אותנו? מגרשים אותם ומגרשים אותנו למען טייקוני הנדל"ן", סיימה בכעס.

לוועדה הגיע גם תקלט מיכאל האריתריאי, שסיפר לח"כים: "הייתי בנבחרת האתלטיקה של אריתריאה ובגיל 17 לקחו אותי לצבא. הייתי חייל בצבא אריתריאה, הייתי כמו עבד וברחתי. הגעתי מאריתריאה ב-2007. אני לא יכול לחזור לאריתריאה, כי אני פעיל נגד הממשלה. אני מכיר אנשים שעזבו לרואנדה ונשברה להם התקווה, נשבר להם הכול".

מייקל אפוורקי, אריתראי אף הוא, הוסיף: "כשהגעתי לכאן הורידו אותי לבד בתחנה המרכזית בתל אביב, לא הכרתי אף אחד, לא ידעתי לאן ללכת. מ-2013 ועד עכשיו לא הצלחתי להגיש בקשת מקלט. ניסיתי, המתנתי כל הלילה עד הבוקר בלשכה של רשות האוכלוסין וההגירה בסלמה. 350 איש מחכים, ונתנו רק ל-20 איש להיכנס. עשר דקות בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר