גאווה אתיופית

השרים אישרו: ה'קייסים' יוכרו כמנהיגים רוחניים

"זה מרגש אותי", כך אמר ראש הממשלה נתניהו בישיבת הוועדה היום בה נודעה "ההחלטה ההיסטורית", כדבריו, להכיר בקייסים באופן רשמי כמנהיגים רוחניים לכל דבר וענין (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו של ראש הממשלה בנושא (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ועדת השרים לקידום שילובם של אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישרה היום (שני) את ההחלטה להסדיר לראשונה את מכלול שירותי הדת עבור אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח כינוס הוועדה: "בישיבה היום אנחנו נסדיר סוף סוף את מעמדם של הקייסים, שהובילו את הקהילה של יהודי אתיופיה במשך מאות בשנים. ההסדרה הזאת הייתה צריכה להתבצע כבר מזמן, ואני שמח שיש לנו הזדמנות לעשות אותה עכשיו. אני חושב שזה חלק מאותו צעד, אותו מכלול של צעדים שאנחנו עושים לסייע לאחינו, בנות ובני העדה האתיופית בישראל. השינוי מאוד מבורך, ויהיו גם דברים אחרים שנעשה בישיבה הזאת".

"מורשת ישראל היא פסיפס של קהילות רבות, יש לקהילה הזאת מעמד מיוחד דווקא כי היא שמרה על מורשת ישראל תוך ניתוק מוחלט. זה מרגש אותי, זה קרוב לליבי ולכן המעמד שאנו מציינים היום הוא גם היסטורי. נמשיך במסע החשוב הזה למען כולנו, אחינו ואחיותינו", סיים נתניהו.

המתווה שאושר, כולל הכרה היסטורית ב'קייסים' כרועים רוחניים עבור יהודים יוצאי אתיופיה, שמסדירה את מעמדם כחלק ממערך שירותי הדת. צעד זה מהווה הכרה במורשת העתיקה והייחודית של יוצאי אתיופיה גם בתחום שירותי הדת.

כמו כן, ההחלטה כוללת מתווה סדור לשילובם של רבנים יוצאי אתיופיה כבעלי תפקידים במועצות הדתיות, במטרה להביא לשילובם המיטבי במערך שירותי הדת, ולשיפור שירותי הדת הניתנים לאזרחי ישראל יוצאי אתיופיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר