"אביב תקשורתי-משפטי"

אייכלר על חקירות נתניהו: "זה מצב של הפיכה משטרתית"

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר עולה להתקפה חריפה ויוצאת דופן בעקבות חקירות רוה"מ נתניהו וטוען בראיון ל"כיכר בכנסת" מדובר ב"ניסיון הפיכה" ורומז כי האזרחים צריכים להתקומם (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר יוצא במתקפה חריפה נגד מערכת אכיפת החוק המנהלת את חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען בראיון ל"כיכר בכנסת" כי מדובר ב"ניסיון הפיכה".

בפתח הראיון אומר ח"כ אייכלר: "קובעים פה כלים חדשים מה זה שוחד. פעם ידענו ששוחד זה כסף, יש כל מיני דברים שבחוק לא היה פעם כשוחד, לא היה כדבר הזה, פתאום המציאו מושג חדש 'שוחד דברים', אם המנהג שכל כלי התקשורת צריכים להיות נגד נתניהו ונגד השותפים שלו והימין, אז מי שכותב או עושה משהו שהוא לא נגד אז זה שוחד".

אתה חושב שחוקרי להב 433 יושבים ואומרים בוא נפיל את רוה"מ בדרך כזו או אחרת?

"לא רק הם, יש פה הפיכה שהתחילה בהפיכה משפטית, ואמר לי מישהו בכיר ש'אחרי שאריה דרעי הביא שבעה עשר מנדטים הבנו שהדמוקרטיה היא סכנה למדינה'".

את נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק מגדיר ח"כ אייכלר במהלך הראיון: "הכומר הגדול".

לדבריו: "מתברר שזה לא עזר, ביבי נתניהו נבחר פעם אחר פעם, מצרף את החרדים והמפכה לא מושלמת, גייסו את המשטרה - לא מהיום - זה החל מדרעי, שהקימו יחידה של 50 חוקרים לעקוב אחריו מאז שנולד ולפני שנולד, וכתבתי כבר אז שהיחידה הזו לא תפורק, בסוף זה יתנקם גם במשטר החילוני. המשטרה הפכה לחלק בלתי נפרד להפיכה השלטונית שמובילה התקשורת ומבוצעת על ידי בתי המשפט, יש משולש, במקום הפיכה צבאית עושים משפחה משפטית".

אייכלר מוסיף ותוקף: "יש פה הפיכה, שאני מתפעל שאנשים עדיין לא מודעים שאנחנו חיים בתקופה של הפיכה, השאלה אם ההפיכה הזו תצליח או תיכשל, אבל אני רואה פה את כל המאפיינים, הולכים ליצור פה מצב של הפיכה משטרתית".

ח"כ אייכלר בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

מדובר ביועץ משפטי, חובש כיפה שחורה, שרוה"מ נתניהו מינה, ובמפכ"ל דתי שגם הוא חובש כיפה, פתאום הם רוצים לעשות הפיכה בישראל?

"לא, הם לא רוצים, השאלה אם הם לא שבויים במערכת. אתה שוכח איזו עיתונות רעה הוא קיבל שהוא התמנה, פתאום הוא הפך לחביב העם".

באשר לחקירות תיק 4000 אומר אייכלר: "ישי, אגיד לך, בעניין בזה - אני מוכן מחר בבוקר להתייצב יחד עם כל האנשים שרוצים לבטל את כל ההטבות למונופול המושחת הזה, בוא נפריד את זה מעניין הפיכה שלטונית".

אבל טוענים החוקרים שנתניהו פעל להיטיב עם אלוביץ' בשביל לקבל סיקור אוהד באתר 'וואלה'

"סיקור אוהד באתר וואלה לא יכול להיקרא שוחד בשום מקרה. להגיד שבגלל שקיבל בוואלה? מנהג המקום שצריך לתקוף את רוה"מ 24 שעות, צריך להיות אדיוט לתת מאות מיליונים בשביל ש'וואלה' יהיה פחות תוקפני".

מה אתה חושב על יאיר לפיד כ'עד מפתח' בתיק 1000?

"בעיניי זה פרטים קטנים בתוך ההפיכה הגדולה, אם יאיר לפיד יהיה מזה ראש ממשלה זו תהיה ממשלה בלתי לגיטימית, שהעם שבחרו בנציגי הקואליציה, הם יראו בזה הפיכה בלתי חוקית בעליל".

למרות דבריו הקשים, אייכלר חולק על יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שקרא למפכ"ל רוני אלשיך להתפטר מתפקידו ואומר: "לא ולא, זה לא הבעיה אלשיך, הבעיה שאנחנו חיים בעיצומה של מהפכה שלטונית בשידור חי, הבעיה זה אלשיך? הוא יהודי טוב ויקר, יש פה רוח של הפיכה כמו שהיה באביב הערבי, יש פה אביב משפטי תקשורתי".

לקראת סיום הראיון ביצע ח"כ אייכלר חיקוי של ח"כ המנוח טומי לפיד ואמר: "טומי לפיד בשעתו אמר לנציגי ש"ס במליאה 'את כולכם נושיב בבית הסוהר', אז הוא אמר את זה, היום מבצעים את זה, הם לא ישתקו אם האזרחים לא יתקוממו ויגידו אנחנו בעד דמוקרטיה - אנחנו רוצים שיהיה בחירות והנבחרים יגנו נגד שלטון ההפיכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר