צפו בווידאו

בכיר קטארי תרם מיליונים לעזתים - והותקף

שגריר קטאר שסיים היום עוד ביקור בעזה, במהלכו שוב תרם מיליוני דולרים לנוכח המצב ההומניטרי החמור, הותקף בידי המון זועם שדרש כי הכסף יועבר ישירות לידיו • צפו (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המהומה בביקור השגריר (צילומים: מתוך טוויטר)

אזרחים עזתים תקפו היום (שני) את שיירת השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי, מחוץ למסיבת העיתונאים שכינס בבית החולים שיפא שבעזה, זאת זמן מה לאחר שהודיע על מתן סיוע בסך 9 מיליון דולר למערכת הבריאות ברצועה.

בהמון שהתפרע, בלטה בעיקר קבוצה של עניים שטענו כי קטאר צריכה לחלק את תרומותיה ישירות לנזקקים, ואף הטילו עליה את האשמה בפיצול השורר בין פתח לחמאס. אנשי מנגנוני הביטחון המקומיים הגנו על הבכיר הקטארי, שהצליח לצאת מהאיזור ללא פגע.

עוד טרם ששיירתו הותקפה, התייחס השגריר להסלמה בגבול עזה-ישראל, ואמר כי לאף אחד מהצדדים אין כוונה להיכנס לעימות.

כזכור, רק בשבוע שעבר אמר אל-עמאדי העומד בראשות ראש הוועדה הקטארית לשיקום עזה, כי כדי לסייע לתושבי עזה יש צורך לקיים מגעים עם ישראל, והזהיר כי האלימות עלולה להתלקח אם לא תגיע תמיכה בינלאומית בתושבי עזה.

"כשאתה רוצה לפעול בעזה, אתה חייב להגיע לשם דרך הישראלים. בלי עזרת ישראל – דבר לא יקרה", הודה הבכיר בריאיון לסוכנות הידיעות AP.

עד כה תרמה קטאר מאות מיליוני דולרים, לפרויקטים גדולים בעזה הכוללים סלילת כבישים, שיקום בתי חולים והקמת שיכוני מגורים. התרומה היום, כאמור, נתקלה בעלבון צורב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר