תיק 4000

אלוביץ': מכחיש בתוקף את החשדות נגדי

בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' הגיב לחשדות נגדו בתיק 4000 ואמר כי לא עבר כל עבירה. "אנו מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות", נמסר מטעמו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שאול אלוביץ' (צילום: אלי דסה, יח"צ)

בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' הגיב הערב (ב') להתפתחויות בתיק 4000. מטעמו נמסר כי הוא "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. אנו מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות. אנו סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה".

הפרשה, שבה נעצרו אתמול שבעה מעורבים - בהם בכירים מאוד בבזק ויועץ תקשורת המקורב לראש הממשלה - עוסקת ביחסי הגומלין בין סביבתו של נתניהו לבין בכירי חברת "בזק" ופורטל "וואלה", ובאפשרות שבין השאר ניתן סיקור מפרגן לראש הממשלה ומשפחתו תמורת קידום אינטרסים כלכליים של החברות.

אתמול עצרה המשטרה שבעה חשודים, בהם נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק ושני אישים המקורבים לנתניהו. השניים כיהנו בעבר בתפקידים בכירים ביותר בלשכת ראש הממשלה - אחד מהם יועץ תקשורת בכיר והשני כבר נקשר לפרשה פלילית אחרת שנחקרת במשטרה. חברת בזק הודיעה לבורסה על החקירה המחודשת, אך לא פירטה מעבר למה שנכתב בהודעת המשטרה.

פרקליטי החשודים בפרשה מעריכים כי המשטרה מחזיקה בעדות דרמטית שמהווה "שובר שוויון" - וזאת הסיבה לכך שרובם העדיפו לא להילחם בבקשת להארכת המעצר, והסכימו לחמישה ימים.

מעצרם של שישה מהעצורים הוארך כאמור בחמישה ימים, למעט בכירה בבזק שמעצרה הוארך בארבעה ימים. בינתיים הוטל צו איסור פרסום על פרטי הפרשה והדיונים בבית המשפט התנהלו בדלתיים סגורות.

גורמים המעורים בתיק 4000 העריכו אמש כי לא יהיה מנוס לחוקרי המשטרה לזמן בקרוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו לחקירה בפרשת בזק. בידי החוקרים ראיות של ממש לבקשות שהתקבלו בנוגע לסיקור מפרגן לבני משפחת נתניהו באתר "וואלה". אם כי צריך לציין שההיגיון שנתניהו העניק הטבות במאות מיליונים, בתמורה לכמה כתבות על משפחתו, אינו נראה כרגע מוצלח במיוחד.

ראש הממשלה נתניהו מסר אמש בתגובה לפרסומים: "זו עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הציד התקשורתי נמשך במלא עוזו. כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים. אחרי שיצא האוויר מ-1000 ו-2000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4000. גם ממנו יצא כל האוויר".

"משרד המשפטים הבהיר בדו"ח מבקר המדינה ביחס לבזק: 'ראש הממשלה לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים'. לכן מדובר בבועה מלאכותית שגם היא תתפוצץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר