בכנס סגור

השגריר: פינוי מתנחלים יביא למלחמת אחים

דייויד פרידמן אמר את הדברים בכנס סגור למנהיגי ארגונים בירושלים. הוא התיייחס גם למשא ומתן עם הפלסטינים ואמר "אנו לא מאמינים שאיומים או לחץ על ישראל יועילו" (מדיני)

דייויד פרידמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

‏שגריר ארה"ב דייויד פרידמן ידוע בעמדותיו הפרו ישראליות ובהיותו תומך ההתיישבות ביהודה ושומרון. אמש (א') הוא אמר בהרצאה סגורה בירושלים לראשי ארגונים יהודים כי "הפיקוד בצה"ל עובר יותר ויותר לידי הציונות הדתית. אלה אנשים שמחויבים לארץ הזאת כּארץ שניתנה להם על ידי אלוקים. אני מאמין שפינוי משמעותי עלול להוביל למלחמת אזרחים. זו רק דעתי".

שגריר ארה"ב התייחס גם לנושא המשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "הטענה שצריך הסכם שלום כדי לשמור על ישראל מֶדינה יהודית וְדמוקרטית - היא נדושה... במשך 25 שנים אנשים אמרו שהמצב לא יכול להימשך אבל מה קרה בשנים האלה? ישראל רק צמחה ושגשגה".

‏פרידמן הוסיף כי "אנחנו מציאותיים לגבי הסיכוי להשיג הסכם שלום. אנחנו רוצים הסכם שלום – אבל יודעים שהוא לא יחסל את חיזבאללה או את דאע"ש... בכל מקרה אנחנו לא מאמינים שאיומים או לחץ על ישראל יועילו", הסביר פרידמן את עמדת הממשל האמריקאי.

הוא תקף בחריפות את הפלסטינים ואמר‏: "הפלסטינים לא הראו שהם מסוגלים לבנות מוסדות שיאפשרו לחיות בשלום עם השכנים שלהם. אנחנו חייבים להסתכל על מערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים לא כנישואים אלא כגירושים". ‏

"ישראל חייבת לשלוט בביטחון בבקעת הירדן אחרת הגדה המערבית תהפוך לעזה ואסור שזה יקרה", אמר פרידמן כשהוא משקף בעצם את עמדת ישראל הנוקשה בנושא.‏

שגריר ארה"ב התייחס גם לנושא העברת השגרירות לירושלים, "סוף 2019 הוא המועד הכי רחוק להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים – זה יקרה קודם, אבל אני לא יכול לומר יותר מזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר