סערה ב'קול יעקב'

בגלל כשרות: הרב עדס אסר להשתתף בחתונת בת הפייטן

ראש ישיבת 'קול יעקב' הגר"י עדס אסר על תלמידי הישיבה להשתתף בשמחת חתונת תלמיד הישיבה המתחתן עם בת הפייטן ר' משה חבושה. במקומו הגיע הראשל"צ הגר"י יוסף • כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: 'לאורו נלך', א,מ )

בירושלים מתקיימת הערב (ב') חתונת בתו של אחד מגדולי הפייטנים הספרדים ר' משה חבושה, אך המשתתפים בשמחה עסוקים בדרמה שהתחוללה בימים האחרונים בישיבה בה למד החתן, ישיבת 'קול יעקב', מאחר וראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס אסר על הבחורים - חבריו של החתן - להשתתף בשמחה, בשל העובדה שהכשרות באירוע היא של רבנות מהדרין ירושלים ולא הרב רובין או 'העדה החרדית'.

במשפחת חבושה מספרים ל"כיכר השבת" כי בימים האחרונים, ללא התראה מראש, הודיעו להם רבנים מהישיבה שנפגשו עם האב ר' משה כי הבחורים לא יוכלו להשתתף בשמחה בשל הכשרות באירוע, חבושה התעקש שלא לשנות את הכשרות ברגע האחרון ולכן התקבלה ההחלטה שלא להשתתף בשמחה.

בעקבות ההוראה של הגר"י עדס, והעובדה כי הוא לא יסדר חופה וקידושין לחתן והכלה, הגיע הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף להביע תמיכה במשפחה ולסדר חופה וקידושין לזוג הטרי.

כמו כן, בכדי להשלים את חסרון חברי החתן, הגיעו עשרות בחורים מישיבת 'אש התלמוד' לשמח את החתן והכלה ובני המשפחות .

מנגד, בישיבת 'קול יעקב' סיפרו ל"כיכר השבת" כי כבר לפני כחודש הודיע הגר"י עדס כי בשל בעיות כשרות רבות שעלו לאחרונה, תלמידי הישיבה מתבקשים להודיע מראש באיזה אולם הם מתכוונים להתחתן ומה תהיה הכשרות, כאשר הדרישה היא שהכשרות תהיה של הרב רובין או 'העדה החרדית'.

בשבוע שעבר נשאל החתן בנושא, וכשהתגלה כי באולם בו הוא מתחתן בשכונת בית וגן בירושלים ישנה אפשרות להחמיר בכשרות ל'העדה החרדית' או הרב רובין, וכדי למנוע מבוכה בשמחה, הישיבה הסכימה לשלם את יתרון ההוצאות, כעשרת אלפים שקלים, כך שהכשרות תהיה כפי שהישיבה דורשת, אך משפחות החתן והכלה סרבו.

בשל כך, החליט ראש הישיבה, בצער, שהתלמידים לא ישתתפו בשמחת החתונה, אירוע שמתרחש לראשונה מאז קום הישיבה. אך, עם זאת, החליטו בישיבה "לפצות" את הבחור ולערוך לו שמחת 'שבע ברכות'. ראש הישיבה עצמו אף חתם בכתב ידו על ההזמנה לשבע הברכות זאת כדי להדגיש כי אין משהו אישי כלפי החתן וכי הישיבה מעוניינת להשתתף בשמחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר