כינוס המועצת • מאחורי הקלעים

זעם ב'אגודה' על 'דגל': "הם מזלזלים בבעיה בגלל 'הפלג'"

מאחורי הקלעים של כינוס 'המועצת' החסידית - שנחשף ב"כיכר השבת" - שורר זעם ב'אגודת ישראל' כלפי 'דגל התורה' על הזלזול בבעיית גיוס בנות, לטענתם, כדי לא לתת הישגים ל'פלג' (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המועצת החסידית. ארכיון (צילום ארכיון: אלי סגל)

מאחורי הקלעים של כינוס 'המועצת': כינוס מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל', שנחשף ב"כיכר השבת" וצפוי להתקיים במהלך השבוע הקרוב, נועד כדי לדון במספר נושאים הנמצאים על סדר יומו של הציבור החרדי.

הנושא הראשון במעלה הינו הצורך להעביר בכנסת את חוק הגיוס המתוקן, לאחר שהחוק הקודם נפסל על ידי בג"ץ, כאשר ברקע ניצבת דרישה של חלק מגדול ישראל והעסקנים הקוראים לומר לראש הממשלה כי אין לאשר את התקציב עד לאישורו של חוק הגיוס, זאת על מנת להבטיח את העברתו בכנסת בתמיכה רחבה של סיעות הקואליציה.

במקביל, נודע ל"כיכר השבת" כי בשבועות האחרונים פעל הגאון רבי משה ברזובסקי, ראש ישיבת סלונים ובנו של האדמו"ר, בעניין תקנות הפטור מטעמי דת לבנות כאשר הוא נפגש עם גדולי ישראל מכל החוגים בהם אדמו"רים וראשי ישיבות ליטאיים.

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים של הכינוס נוצר בשבוע האחרון כעס גדול בקרב גורמים שונים בתנועת 'אגודת ישראל' על התנהלותה של 'דגל התורה' בנושא, ובעיקר בטאון המפלגה העיתון 'יתד נאמן', כאשר לטענתם "הם מזלזלים בבעיה ומנסים לגמד אותה ולהקטינה זאת בכדי שלא לתת הישגים כביכול ל'הפלג הירושלמי' ולחוגים קיצונים בציבור החרדי".

הגורמים ב'אגודת ישראל' מציינים בשיחה עם "כיכר השבת" כי "נדמה ש'יתד נאמן' לקח לו למטרה לטאטא את החשש מפירצה בעניין גיוס בנות באופן פשרני ביותר".

לדבריהם, כבר בבוקר שלאחר אישור התקנות בוועדה בכנסת ניתן היה לראות כי בעוד היומונים החסידיים 'המודיע' ו'המבשר' נקטו קו תקיף ונחרץ יותר והצהירו על התנגדות הנציגים החרדים לתקנות החדשות, הרי ש'יתד נאמ'ן בחר להדגיש כי "התנגדות הנציגים החרדים היתה נחרצת, אף שמדובר בבנות שאינן דתיות שהצהירו על הכרה דתית, למרות התנגדות לכל גיוס בנות - התקנות מפחיתות את כוחו של הצבא להחליט שרירותית וכל מקרה יצטרך לעבור את הוועדה, מה שמהווה שיפור לעומת המצב הנוכחי".

"בשביל מה הצבענו נגד? למה נלחמנו, אם הכל טוב ומתוקן?", תוהים ב'אגודת ישראל'.

בנוסף לכך, בחר, לטענתם, העיתון הליטאי להבליט פחות את המודעה - שנחשפה ב"כיכר השבת" - של הוועדה המייעצת בעניין גיוס בנות בה נכתב כי על דעת מרנן ורבנן גדולי הדור אין לבת ישראל להתייצב בלשכת הגיוס זאת לעומת 'המודיע' והמבשר' שנתנו לכך במה נרחבת.

עם זאת, עיקר הטענה של אותם גורמים בתנועה החסידית הינה על הכתבה שפורסמה ב'יתד' ביום שישי האחרון תחת הכותרת: "האמת לאמיתה על סערת הכזב של גיוס בנות".

לדבריהם, "מעל 2 עמודי ענק בעיתון של יום שישי בתפוצה נרחבת נכתב כי הכל טוב וורוד וכי אין שום בעיות חדשות בנושא גיוס בנות. מדובר להכחיש את המציאות ממש. הרי כולם יודעים שיש דרישה מבנות דתיות להתייצב, כולם יודעים שהתקנות אישרו מתן אפשרות לבטל מעמד של פטור מטעמי דת על ידי ועדה בעלת רוב חילוני, וגם אם אצל החרדיות אין בעיה - מותר לנו להפקיר את הבנות המסורתית מהפריפריה? את החוזרות בתשובה? מדובר בכתבה שמטרתה להכחיש את המציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר