זעם בשומרון

הערבים ידעו על הפינוי - לפני המתיישבים?

האם המנהל האזרחי מתאם פינוי מאחז עם כפר המחבלים ביתא? בשומרון זועמים על כך שדף הפייסבוק של הכפר הערבי דיווח על הפינוי בטרם פונה ובניגוד להכחשות הצבא (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
היישוב לאחר הפינוי (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי השומרון נדהמו לגלות אמש (שני) כי הכפר הערבי ביתא "מעדכן" בדף הפייסבוק שלו כי צה"ל הודיע להם כי הלילה יפונה הישוב אביתר - ישוב שהוקם לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח לפני כ 5 שנים בפיגוע דקירה בצומת תפוח.

הישוב הוקם כמענה לרצח הנפשע על ידי חבריו הכואבים של אביתר, ויושב מחדש לאחר רצח איתמר בן גל הי"ד.

תושבי השומרון שנחשפו לפוסט המקומם פנו לראש מועצת שומרון יוסי דגן וזה פנה לגורמים בכירים במנהל האזרחי: "אני קורא למנהל האזרחי, לברר את הנושא לעומק. אני מקווה שמדובר בשקר ושאף גורם במדינת ישראל לא מתאם עקירה עם כפר מרצחים, נשמח לקבל תשובה ברורה ולהתעדכן כי אין לדברים שחר".

ההודעה לפני הפינוי

למרבה התדהמה, אכן הלילה פונה המקום מיושביו. כך שנראה שאכן הפינוי תואם עם הכפר הערבי. המקום פונה באלימות. שלושה נעצרו. מ-7 בתים גורשו יושביהם

מוועד מתיישבי שומרון נמסר: "זו שערורייה. לא יעלה על הדעת שהמנהל האזרחי יתאם פינוי ישוב עם כפר מרצחים. התבלבלו היוצרות. נראה שהמנהל האזרחי שכח מי אויב ומי ידיד".

הודעת הניצחון אחריו

צבי סוכות מעוצמה יהודית שפרסם אתמול את הבטחת הצבא, מוסר כי מדובר בעידוד טרור פשוטו כמשמעו. העובדה כי במשך תקופה ארוכה כל כך ישנם התפרעויות בכפר והצבא עוד מבטיח להם בתמורה לפנות יהודים ומקיים היא בלתי נסבלת.

"התחושה היא שתחת מדיניות ליברמן חיינו מופקרים, ואנו דורשים לכל הפחות לפטר את האחראיים במת"ק למחדל", אמר סוכות.

ממיכאל בן ארי יו"ר עוצמה יהודית נמסר כי "שוב מסתבר, שהמדיניות של כניעה לטרור הערבי היא זו שמנחה את ממשלת ישראל. האויב מתפרע ובתגובה כרגיל מענישים את היהודים. הגיע הזמן לחזור למדיניות של עוצמה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר