תיק 4000

פרשת בזק: יועץ אסטרטגי מוכר נוסף נעצר

היועץ האסטרטגי שנעצר הבוקר שימש על פי החשד כאיש הקשר בין הבעלים של חברת בזק למשרד התקשורת. היועץ מצטרף לעוד שבעה חשודים שמעצרם הוארך בפרשה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יועץ אסטרטגי מוכר נעצר הבוקר (שלישי) בפרשת תיק 4000. חוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך חושדים כי האיש שימש צינור הקשר בין שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, לבין משרד התקשורת. מעצרו מתווסף למעצר שבעה חשודים בפרשה.

מלבד שאול אלוביץ' נעצרו גם בנו ואשתו, אור ואיריס אלוביץ', וכן מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ויועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ. הם חשודים במתן ובקבלת שוחד במסגרת מהלכים שמהם נהנתה חברת בזק ותמורת סיקור מפרגן באתר "וואלה" שבבעלותה. גם נתניהו צפוי להיחקר בהמשך, ורעייתו שרה אמורה אף היא למסור עדות לנוכח יחסיה עם איריס אלוביץ'.

עדות דרמטית נוספת מחזקת את חשד החוקרים בנוגע לקשר עם "וואלה". בועז סטמבלר, שהיה עד לא מזמן יועץ התקשורת של נתניהו ומשמש כיום כמנהל לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), מסר אתמול עדות מפורטת על הקשרים בין משפחת נתניהו ל"וואלה".

הוא אישר בפני החוקרים את העובדה כי העביר בקשות שונות בנוגע לסיקור משפחת נתניהו. עדות סטמבלר משלימה את העדויות של מנכ"ל "וואלה" אילן ישועה והעורך לשעבר ינון מגל אשר סיפרו על לחצים שהופעלו עליהם בנוגע לסיקור. סטמבלר מסר עדות גם ברשות לניירות ערך.

הבוקר פורסמה הודעה משותפת למשטרה ולרשות לניירות ערך שבה נכתב כי מחומר הראיות בפרשת בזק עולה החשד כי כמה מהמעורבים "פעלו באופן בוטה על מנת לשבש הליכי חקירה ולהקשות על מלאכת איסוף הראיות בחקירה.

"במסגרת החקירה הצטברו חשדות ביחס לעבירות מתחום טוהר המידות, המרמה, חוק איסור הלבנת הון וחוק ניירות ערך, אשר התבצעו לאורך זמן, בתכיפות ובשיטתיות במסגרת מערכות יחסים שהתקיימו בין נושאי משרה בקבוצת בזק לבין עובדי ציבור ומקורביהם וכן חשודים נוספים", נכתב בהודעה.

בידי חוקרי המשטרה הודעות סלולריות, מיילים וגם הקלטות של חלק מהמעורבים בפרשה - שנעצרו ביום ראשון ומעצרם הוארך בבית משפט השלום בתל אביב בארבעה עד חמישה ימים. לפי הערכות של גורמים המעורים בחקירה, המשטרה ורשות ניירות ערך מחזיקים גם ב"עדות זהב" משמעותית של אחד המעורבים. זאת כנראה הסיבה לכך שרוב סנגורי החשודים העדיפו שלא להתנגד לבקשת הארכות המעצר - והסכימו לחמישה ימים.

בסביבתו של נתניהו מציינים, כי עצם הרעיון שנתניהו העניק הטבות במיליונים לבעלי השליטה בבזק תמורת כמה כתבות אוהדות, מגוחך והזוי בצורה בלתי סבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר