תיעוד מאוזבקיסטן

כשחסידי חב"ד וסטמאר רקדו ביחד עם הקוזקים

כינוסם השנתי של רבני וראשי קונגרס יהדות בוכרה, נערך בירושלים וסיומו היה בעיר טשקנט בירת אוזבקיסטן, בהשתתפטת יהודי בוכרה מקומיים • צפו בתיעוד (חסידים)

(באדיבות המצלם)

מאז הוקם 'קונגרס יהדות בוכרה' לפני שמונה-עשרה שנה, פעל הארגון למען היהודים הבוכרים בכל תחומי החיים היהודיים בקהילות רבות בארץ, בארה"ב ובערים שונות במדינת אוזבקיסטן - כחזונו של מייסד הקונגרס, הנגיד לוי לבייב.

כינוסם השנתי של רבני וראשי הקונגרס, נערך בירושלים וסיומו היה בעיר טשקנט בירת אוזבקיסטן, ביומיים מרוממים שעברו על המשתתפים, כשאליהם מצטרפים יהודי בוכרה מקומיים, בראשות רבה של אוזבקיסטן ושליח חב"ד הרב ברוך אברמצייב.

רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיע ממוסקבה בראש משלחת נכבדה, כדי לקחת חלק באירועים, החל מקביעת מזוזה בבית הכנסת 'גרבנובה' שבמרכז העיר טשקנט, אשר שופץ וחודש, וכלה בחנוכת מקווה טהרה חדש ומפואר 'מי אולגה' במרכז העיר.

במפגש עם המופתי הראשי וראשי הממשל, דן הרב לגבי יחס השלטון אל הקהילה היהודית ואל כלל יהודי המדינה, והובעה תודה מיוחדת על יחס מכובד והוגן לחיים יהודים מלאים, הבאים לידי ביטוי בפעילות היהודית במדינה, בה חיו במשך מאות שנים דורות מבורכים של יהדות בוכרה המפוארת, וכעת - לאחר שבעים שונות קומוניזם - חזרה עטרה ליושנה.

גולת הכותרת של האירועים, הייתה בחנוכת מקווה הטהרה 'מי אולגה' לזכותה של מרת אולגה לבייב, רעייתו של הנגיד לוי לבייב. מקווה אשר נבנה יחד עם 'קרן מקוואות' בראשות הרה"ח ר' אברהם מאיר שוורץ מוויליאמסבורג, וכן בתרומתם של ועידת רבני אירופה, קרן מרומים בראשות יצחק מירלשווילי, ותורמים נכבדים נוספים.

את מעמד הפתיחה פתח יו"ר איגוד הרבנים של העדה הבוכרית הרב הלל חיימוב, ודברים נשאו רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, הנגיד לוי לבייב, הרב א"מ שווארץ, רבה הראשי של העדה הבוכרית בארה"ב וקנדה הרב ברוך בבייב, ורבה של אוזבקיסטן הרב ברוך אברמצייב.

היממה הגדושה הסתיימה בסעודת מצווה, ומושב הצעדה גדול בהשתתפות אורח הכבוד ראש ממשלת אוזבקיסטן מר עבדולה ארפיוב, שר החוץ מר עבדול עזיז קמילוב, כעשרים שגרירים ממדינות שונות העולם, מנכ"ל קרן אור אבנר השליח הרב דוד מונדשיין, מנכ"ל קונגרס יהודי בוכרה הרב יהודה בלוי, ומשלחת נכבדה מישראל, ארה"ב ואוסטריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר