אושר החוק שמסדיר את פעילות ערוץ 20

בערוץ 20 יכולים סוף סוף לחגוג. לאחר שנים שפעילות הערוץ הוצרה על ידי הרשות השנייה הועבר החוק שמסדיר את פעילות הערוץ והוא יוכל לערוך גם משדרי חדשות (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ערוץ 20 ניצל אמש (שני) לאחר שבמליאת הכנסת אישרו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 44) (אסדרת רישיונות לשידורי טלוויזיה), התשע"ח-2018.

בהצעת החוק תמכו 36 חברי כנסת, 2 חברי כנסת התנגדו וחבר כנסת אחד נמנע כל ההסתייגויות שהוגשו - נדחו במהלך הקריאה השנייה.

ההצעה נועדה להסדיר את פעולת הערוצים הייעודיים כערוצים מסחריים או ייעודיים זעירים, תחת פיקוח הרשות השנייה. במקור ההצעה הוגשה על ידי ח"כ שרן השכל, בעקבות המשבר אליו הגיע ערוץ 20, והחשש למשבר בערוצים הייעודיים האחרים. עם זאת, במהלך הכנת ההצעה לקריאה הראשונה ולקריאה השנייה והשלישית בוועדה המשותפת לוועדות הכלכלה והכנסת, אישרה הוועדה תוספות ותיקונים רבים.

היו"ר קיש הזכיר כי המטרה העיקרית של הצעת החוק הייתה לשמר את הערוצים הייעודיים, בהם ערוץ 20, הלא טי.וי, ערוץ 9 וערוץ 24. הוא הוסיף כי בנוסף לכך נעשה מהלך משמעותי לטובת הערוצים המסחריים הגדולים, על מנת להקל עליהם, תוך איזון ושמירה על היצירה הישראלית והיוצרים המקומיים. עוד הוא ציין כי בשיתוף פעולה עם יושבת ראש הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, יוליה שמאלוב ברקוביץ, בוצעה גם הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לשחקנים חדשים.

מערוץ 20 נמסר: ״אנו מברכים את שר התקשורת, חה"כ איוב קרא, על תחילתה של מהפכה חשובה והכרחית לחיזוק חופש הביטוי והורדת רגולציה מעל שידורי הטלוויזיה. אנו מודים ליו״ר הוועדה המשותפת חה״כ יואב קיש, אשר יחד עם חה"כ איתן כבל, יוזמת החוק חה״כ שרן השכל וחברי ועדה נוספים, הוביל רצף דיונים מעמיקים ומקצועיים.

בהתאם לחוק, אנו נרגשים להתחיל לעבוד במרץ על לוח שידורים חדש אשר יכלול בין היתר שידורי חדשות, ונעשה הכל כדי לספק לצופינו תוכן עשיר, איכותי ומגוון ברוח מורשת ישראל והתרבות הישראלית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר