סערה בוועדת הפנים

ח"כ גפני הטיח בפניו של המפכ"ל: "כמו אחרון העיתונאים"

במהלך הדיון בוועדת הפנים של הכנסת בהשתתפות המפכ"ל רוני אלשיך על דבריו בראיון ל'עובדה', הטיח ח"כ משה גפני בפניו כי דיבר כ"אחרון העיתונאים" ודרש תשובות לפשר דבריו בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רוני אלשיך, הבוקר בוועדת הפנים (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף הבוקר (שלישי) את מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, בשל הראיון שהעניק לתוכנית 'עובדה' ואמר כי דיבר "כמו אחרון העיתונאים", אך יסכים לחזור בו מאמירתו בשבוע שעבר שהמפכ"ל צריך להתפטר - אם אלשיך יסביר את דבריו.

"המפכ"ל אמר שהיו חוקרים שנשכרו על ידי מישהו לחקור קצינים שחקרו בפרשת ראש הממשלה. האחד, אם זה נכון מה שהמפכ"ל אמר בראיון, אז למה המשטרה לא חקרה את זה? כאשר יש אמירה כזו חמורה, למה לא הייתה חקירה? השאלה אם הייתה חקירה ואם לא אז מדוע?".

"ואם הדברים לא נכונים", המשיך גפני, "ולא היה דבר כזה, אז למה המפכ"ל אמר את זה, הרי זה דבר לא נכון, אז אני לא מבין את הראיון הזה. הדבר השלישי, בין אם זה נכון או לא, למה המפכ"ל אמר את זה לציבור, לאיזה צורך?".

לדבריו: "המצב הזה מוביל אותי למסקנה שהמפכ"ל צריך לתת תשובה לכנסת, שהיא הרשות המבצעת, לא על החקירה, לא עלה בדעתי לדבר על החקירה, אני מדבר על הפיקוח של הכנסת על הרשות המבצעת, במקרה הזה על המפכ"ל, למה הראיון הזה ניתן. אם זה נכון, היה צריך לחקור את זה, לא צריך לספר את זה לציבור, ואם זה לא נכון למה המפכ"ל אמר דבר שלא נכון?".

"לי יש מסקנות בעניין הזה", אמר גפני ורמז על נאום ההתפטרות, "אמרתי אותם במליאת הכנסת. אני מוכן לחזור בי ממה שאמרתי, אם אכן המפכ"ל יסביר לכנסת, למה זה נעשה".

גפני סיים את דבריו במתקפה על אלשיך ואמר כי "אמירות כאלה כמו אחרון העיתונאים".

במהלך הדיון בוועדה חברי כנסת מהאופוזיציה הוצאו מהוועדה בשל הערות ביניים בעת שחברי כנסת נשאו דברים.

אלשיך עצמו ניסה להסביר את הראיון ואמר: "בראיון נשאלתי על דברי כתב ערוץ 10, שלא אני אמרתי. אני יצאתי לתקשורת לפני שנה ובעובדה חזרתי על דברי, ולא ייחסתי לרה"מ דבר, אמרתי שיש גורמים שריחרחו סביב חוקרים שחקרו את התיקים האלה. מבחינתי זה היה לא לגיטימי. באותה נקודת זמן היה למנוע את זה כדי לא לאפשר אתת ההפרעה".

אלשיך סרב לענות האם נפתחה חקירה בחשש לשכירת חוקרים פרטיים נגד חוקרי לה"ב 433 ואמר: "כאשר קורה משהו כזה אני צריך לאפשר שהלחץ הזה ייפסק ולראיה זה נפסק מיידית. האם חקרנו את זה? המשטרה לא נוהגת לעדכן לא על חקירות מתנהלות, לא על חקירות סמויות, לא על מודיעין שנבדק ולא על שום חקירה בשום נושא. והחוסר לגיטמיות שלי הוא בדיוק חוסר חוקיות להתייחס לחקירות ראש הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר