כוויות קשות

קשיש רכב על אופניים חשמליים והסוללה התפוצצה

קשיש תושב רחובות נכווה מפיצוץ סוללת האופניים עליהם רכב. עוברי אורח ששמעו את קול הפיצוץ סברו תחילה שמדובר בפיגוע אולם אז הבחינו ברגלי הקשיש שעולות באש (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: בית החולים קפלן)

האופניים החשמליים מוכרים כמסוכנים בעיקר בגלל תאונות הדרכים הרבות בהם הם מעורבים מתברר כי יש להם סיכונים נוספים שכמעט והביאו למותו של קשיש.

אייזיק קליין (84), תושב רחובות, רוכב מגיל 18 עד 30 ק"מ בכל יום. את אופני הספורט שלו החליף בשנים האחרונות לאופניים חשמליים כדי שיקלו עליו בנסיעה.

"הייתי צריך להחליף סוללה באופניים וחיברו לי בחנות סוללה חדשה מסוג 15 וולט", הוא מתאר. "נסעתי לנסיעת מבחן וכ-20 דקות לאחר הנסיעה היה פיצוץ אדיר והמכנסיים שלי נדלקו מהאש הבוערת. הייתי כמו לפיד בוער".

"מיד לאחר הפיצוץ היו בטוחים שמדובר בפיגוע חבלני. אישה צעקה 'מחבל מתאבד' כי עפו חלקים מהסוללה ומישהו ניגש אליי עם אקדח שלוף עד שהבין שמדובר בתאונה ועזר לי. הוא גלגל אותי על המדרכה כדי לכבות את האש. הייתי בהלם טוטלי".

קליין פונה לבית החולים קפלן כשהוא סובל מכוויות קשות ברגליו. ד"ר דנה אגוזי, מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי קפלן, אמרה כי אייזיק הגיע עם כוויות עמוקות בדרגה שניה וחלקה שלישית שגרמו לכאבים חזקים ומגבלה בתנועה בחלק האחורי של שתי הרגליים בכ-10% משטח הגוף.

"מיד עם הגיעו לחדר המיון ביצענו טיפול של נוגדי כאב, חבישות מתקדמות שאין צריך להחליפן מדי יום ותזונה מועשרת בחלבונים. לאחר מכן הוא החל לעבור טיפולי פיזיותרפיה הפעלתית כדי ליישר את הברך והקרסול ולהגדיל את טווחי התנועה.

"הוא יהיה מאושפז בקפלן אשפוז ממושך וייתכן ויזדקק בהמשך לניתוח", ציינה ד"ר אגוזי, "בגיל מבוגר עלול אירוע חריג כזה לגרום לסכנת חיים ממשית ולמזלו של המטופל גופו חזק והוא התמודד היטב עם היקף הפגיעה ועוצמתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר