המלחמה ממשיכה

123 בני אדם נהרגו בהפגזות הצבא הסורי

נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך בטבח האזרחים במדינתו ורק אתמול הביא למותם של 123 אזרחים ולפציעתם של 610 בני אדם בהפצצות הצבא הסורי בעיר ע'וטא (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת ערבית)

מלחמת האזרחים בסוריה ממשיכה לגבות מאות קרבנות מידי יום, רובם אזרחים. 123 בני אדם, בהם עשרות ילדים ותינוקות, נהרגו אתמול (שני) ו-610 נפצעו בהפגזות של צבא סוריה על מעוז המורדים בע'וטה שבפרברי דמשק.

הדיווחים הגיעו מארגון "המעקב הסורי אחר זכויות אדם", שמושבו בלונדון, שמסר שכוחות המשטר של בשאר אסד ובעלי בריתו תקפו מהאוויר וירו רקטות וארטילריה על מעוז המורדים בע'וטה. ארגון האו"ם קרא להפסקת אש מיידית ואמר שהמצב "יצא מכלל שליטה" בעקבות "הידרדרות קיצונית בפעולות העוינות".

האלימות במזרח ע'וטה היא חלק מהסלמה נרחבת בחודשים האחרונים בלחימה בכמה חזיתות בסוריה, בשעה שהנשיא הסורי אסד דוחף לשים סוף למלחמה בת שבע השנים נגד משטרו, מלחמה בה הוא מנצח בתקופה האחרונה. בעלת בריתו החזקה ביותר של אסד, רוסיה, מסייעת לו צבאית ובמקביל דוחפת להשגת פתרון דיפלומטי שנועד להסדיר "אזורים בטוחים" מלחימה. מזרח ע'וטה הוא אחד מהאזורים שבהם הוסכם לעצור את הפעולות העוינות, אולם ההסכם שהושג לא כולל את שלוחת אל-קאעידה לשעבר ששומרת על נוכחות במקום.

ארגוני מורדים נוספים בע'וטה, בהם כמה ארגונים ג'יהאדיסטיים, טוענים שממשלת סוריה ורוסיה מנצלות את הנוכחות הג'יהאדיסטית באזור כתירוץ להמשך ההפגזות שלהן. סוריה ורוסיה לא הגיבו עדיין לדיווחים על ההרוגים בחידוש הלחימה במזרח ע'וטה, אולם שתי המדינות אמרו בעבר שאינן מכוונות לפגוע באזרחים, אם כי זה מה שקורה חלק גדול מהזמן בסוריה הבוערת.

ארגון "המעקב הסורי אחר זכויות אדם" מסר שההפגזות האינטנסיביות הן למעשה הכנה למתקפה קרקעית של כוחות אסד ובעלי בריתם נגד המובלעת של המורדים שבה מתגוררים יותר מ-400 אלף תושבים בתנאים קשים ביותר.

כתבים של סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחו על הרוגים ופצועים שהובאו לבתי חולים באזור ע'וטה ושכוחות החילוץ וההצלה באזור קורסים תחת הנטל.

"ההפגזות של אזרחים חייבות להיפסק עכשיו", אמר מתאם הסיוע ההומניטרי של האו"ם בסוריה, פאנוס מואמטזיס. "חייבים לשים סוף באופן מיידי לסבל האנושי הגדול". לדבריו, "ההסלמה האחרונה באלימות יצרה משבר הומניטרי שממילא היה חמור עבור 393 אלף תושבי מזרח ע'וטה, בהם עקורים רבים".

תושבי ע'וטה המזרחית חוששים מאוד שגורלם יהיה דומה לזה של תושבי העיר חלב, בעיקר כשהם נמצאים תחת מתקפה מתמשכת ואינטנסיבית של צבא סוריה.

האופוזיציה הסורית הגולה האשימה את משטר אסד ב"מלחמת השמדה" וגינתה את "השתיקה הבינלאומית" על רקע "הפשעים" שמבצע המשטר בדמשק.

קואליציית האופוזיציה הסורית האשימה את רוסיה בכך שהיא רוצה "לקבור את התהליך המדיני" במקום למצוא פתרון לסכסוך שפרץ ב-15 במרס 2011 במדינה הערבית וגבה את חייהם של יותר מ-340 אלף בני אדם ולהפיכתם של מעל מיליון בני אדם לפליטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר