"חייבים נוהל שוויוני"

ח"כ יעקב אשר למפכ"ל: לערוך "מבחן בוזגלו" • צפו

"בתשדיר ההמלצות היה חסר את הכותרת 'מהפך'", קבל ח"כ יעקב אשר בפני מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בוועדת הפנים, ודרש לערוך "מבחן בוזגלו" שישווה בין החקירות • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

במהלך הדיון בוועדת הפנים של הכנסת בהשתתפות המפכ"ל רוני אלשיך בעניין התבטאותו בתוכנית 'עובדה' על חקירות ואיומים כלפי חוקרי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא הבוקר (שלישי) דברים ח"כ יעקב אשר מסיעת יהדות התורה.

ח"כ אשר פתח את דבריו ואמר כי "אנו נותנים חשיבות גדולה לעשיית המשטרה בכל תחומים, כשבתחומים רבים מאוד אני באופן אישי שותף לכך כשניתן לציין את תחום הבטיחות בדרכים, אולם יש דבר אחד שיש לגביו הסכמה משותפת, חייב להיות אמון ציבורי מורגש במשטרה שכולם יידעו שיש חוק וסדר".

בדבריו ביקש ח"כ אשר לערוך "מבחן בוזגלו" לפיו היחס כלפי נחקר יהיה זהה בין אם הוא אזרח רגיל או אדם שנושא תפקיד. "לו הנחקר היה אזרח רגיל לא הייתה משודר תחקיר עובדה והמפכ"ל לא היה מבזבז עליו שעה של תשדיר", אמר אשר.

אשר קבל כי "בתשדיר ההמלצות היה חסר את הכותרת 'מהפך'. הדרך שבה המשטרה הגישה את ההמלצות הייתה בצורה של משדר בחירות, ולא באופן שהיינו מצפים לראות הגשת תוצאות חקירה".

לדבריו, "פומביות החקירה לא הייתה עוברת 'מבחן בוזגלו', יש כאן שפיטה של הרחוב ואיתגור שמצפים לראות מי צודק המשטרה או הנחקר, חייבים ליצור נוהל שוויוני שייקבע כיצד על המשטרה לנהל חקירה במקרים מיוחדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר