סמוך למקום התקרית

שר הביטחון: "לאירוע בגבול עזה יהיו השלכות שעדיף לא לפרט"

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר היום בישובי עוטף עזה, והתייחס בהרחבה לתקרית הקשה בשבת האחרונה בה נפצעו חיילי צה"ל ממטען חבלה שהוסלק בתוך מוט של דגל (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

במהלך סיור שערך היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן בישובי עוטף עזה, לא רחוק ממיקום התקרית בה נפצעו השבת חיילי צה"ל מפיצוץ המטען, הוא התייחס למספר נושאים העומדים על סדר היום, בדגש על המתיחות מול עזה.

"נפגשתי פה עם סגן הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה, ודיברנו על הפקת לקחים מהאירועים האחרונים ובעיקר - תכנון לחודש הבא ולימים הקרובים", פתח ליברמן.

"מה שברור - חמאס משתמש באזרחי רצועת עזה כתחמושת חיה. כשהוא שולח את האזרחים להתעמת עם חיילי צה"ל על הגדר, הוא מבין מה המחירים, והוא גם משתמש באותם אזרחים על מנת לבצע פעולות טרור תוך כדי ההפגנות. מבחינתנו, זה דבר בלתי נסבל. אנחנו לא מתכוונים להמשיך במשחק הזה ואנחנו נפיק את כל הלקחים".

"לראשי חמאס לא חסר להם חשמל, אוכל ותרופות, הם לא שולחים את בני משפחתם להתעמת על הגדר. הם שולחים את האנשים הכי מסכנים, שנמצאים במצב הכי קשה. זה מדבר על האופי של חמאס".

"אנחנו לא נוותר, ואנחנו חוזרים ואומרים: חמאס גובה מסים מתושבי עזה, ומשקיע את כל הכסף במימון וברקטות. הוא לא מוכן להסיט שום גרוש לטובת מערכת הבריאות, לשיפור מערכת המים או החשמל. אנחנו לא נבוא במקומם, נקודה".

ליברמן עם מפקד פיקוד דרום, אלוף איל זמיר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בהתייחס לתקרית עצמה, אמר ליברמן: "ברור שחמאס היה חלק מהאירוע והוא ממשיך להיות חלק מהאירוע. אנחנו עשינו מסקנות כפי שמתבקש ויהיו לזה גם תוצאות והשלכות, שאני מעדיף לא לפרט".

"חמאס בחר, בניגוד לעבר, להתחבר לאיראן ולחיזבאללה. הסגן של יחיא סינוואר יושב בביירות תחת חסות חיזבאללה, נוסע מביירות לטהראן, כמעט כל שבועיים יוצא מביירות לטהראן ובחזרה, מתאם את כל הפעילויות ורוב הכסף לחמאס היום מגיע מאיראן. כלומר הם חלק מאותו ציר, אותו ציר רשע ומבחינתנו ברור שחמאס והג'יהאד האסלאמי הם חלק מהציר איראן וחיזבאללה".

במענה לשאלה אם נראה שחמאס הבין את ה"מסר" של ישראל ביומיים האחרונים, בתקיפות שביצעה מספר פעמים, ענה שר הביטחון: "אני לא צריך לנחש, לא רוצה לפרש. אני יודע אלו מסקנות אנחנו הפקנו ואלו לקחים אנחנו הפקנו, ואנחנו נפעל בהתאם למסקנות ולקחים שלנו. בלי קשר למה שחמאס הבין ולא הבין, אני בטוח שהם הרגישו את זה מהר מאוד".

לגבי המצב בצפון והמתיחות מול חיזבאללה ואיראן, אמר השר: "יש דרך מקובלת לפתרון וויכוח מן הסוג הזה. אם הלבנונים לא רוצים פתרון ורוצים להמשיך להתווכח, הם ללא ספק רק יפסידו מזה".

בהקשר להיבט הפוליטי, כשכל יום צצה פרשת חשדות חדשה, אמר ליברמן כי "הממשלה מתפקדת, הקבינט מתפקד ומקבל החלטות - וזה מה שחשוב. לא ניכנס, בטח שלא כאן, לכל הספקולציות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר