לראשונה, דיין ספרדי בתפקיד

יש מנכ"ל קבוע לבתי הדין: הרב דוד מלכה

הגאון רבי דוד מלכה, דיין בית הדין הרבני בירושלים, נבחר לתפקיד המנכ"ל הקבוע לבתי הדין הרבניים ויחליף את הרב שמעון יעקב ששימש בתפקיד על תקן זמני (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דוד מלכה (צילום: פלאש 90)

הגאון רבי דוד מלכה, דיין בית הדין הרבני בירושלים, נבחר לתפקיד המנכ"ל הקבוע לבתי הדין הרבניים ויחליף את הרב שמעון יעקב ששימש בתפקיד על תקן זמני. מדובר בפעם הראשונה בתולדות בית הדין שמתמנה דיין חרדי ספרדי לתפקיד הבכיר.

הרב מלכה, דמות ידועה בעולם הדיינות משמש כדיין בית הדין הרבני בירושלים, ולכן לא צריך לעבור את אישור הוועדה למינוי דיינים.

לדמותו נחשף הציבור הישראלי לפני כארבע וחצי שנים, עת שימש כיו"ר ועדת הבחירות לבחירת רב ראש לישראל, והכריז בשידור חי בכל ערוצי התקשורת על ניצחונם של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

השר לשירותי דת דוד אזולאי חתם על המינוי והוא צפוי להיכנס לתפקידו באופן מיידי. תפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבני, הוא מקביל לתפקיד המנהל הכללי של בתי המשפט בישראל.

כמו כן, הרב מלכה התפרסם לפני כחצי שנה כאשר קבע - בהרכב בית הדין בירושלים - כי כל עוד לא יבוטל הסכם 'קדם נישואים' לבני זוג שביקשו להתגרש הרי שלא יסודר גט לבני הזוג. את ההסכם קדם הנישואים מקדמים בעיקר רבני צהר.

בהסכם קדם הנישואים הוחלט כי הבעל יצטרך לשלם 10.000 שקלים דמי מזונות. הדיינים קבעו כי הדבר מנוגד להלכה: "בית הדין לא יוכל לאפשר לצדדים להתגרש אף בהסכמה, כל עוד עומד בתוקפו סעיף המחייב את הבעל בתשלום של 10,000 שקלים בחודש למילוי חובתו במזונות אשתו, ולחילופין לא יוכל לאשר לצדדים להתגרש אף בהסכמה כל עוד עומד בתוקפו סעיף המחייב את הבעל בקנס עקב סירובו לתת גט".

עם זאת, ארגוני הנשים לא מתנגדים לרב מלכה ולא רואים בו "דיין מחמיר", במיוחד לאור העובדה שהוא יושב בהרכב קבוע עם הרב אוריאל לביא מצפת, מי שעומד מאחורי סערת 'גט הזיכוי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר