"להקים וועדת חקירה"

הרמטכ"ל מודה: החזרת גופות המחבלים - טעות

בעקבות החזרת גופותיהם של 2 מחבלים מעט לפני כניסת השבת, לידי הפלסטינים, מודה רא"ל איזנקוט בישיבת הקבינט כי זו היתה טעות. הורים שכולים: "צריך להקים וועדת חקירה" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קבורת גופת מחבל (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט הודה היום (רביעי) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני והודה בפני שרי הממשלה כי החזרת גופותיהם של שני מחבלים בסוף השבוע האחרון, היתה טעות.

לפי חשיפת 'החדשות', חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, שמעו מהרמטכ"ל כי "הנושא מתוחקר, הנהלים שונו כדי שהאירוע לא יחזור על עצמו".

כזכור, זמן מה לפני כניסת השבת האחרונה, החזיר צה"ל לפלסטינים את גופותיהם של נמר מחמוד אחמד גמל שביצע את הפיגוע בהר אדר בו נרצחו שלושה ישראלים, ושל חמזה יוסף שביצע בחודש האחרון פיגוע דקירה בכניסה לכרמי צור.

כעסוו של אבי אחד הנרצחים בפיגוע בהר אדר, על החזרת גופת המחבל (צילום: ארגון חוננו)

צעד זה נעשה אף שרק יום לפני כן התחייבה המדינה בפני בג''ץ ליישם את החלטת הקבינט ולא להחזיר עוד גופות של מחבלים למשפחותיהם, עד להחלטת השופטים בעתירה של משפחת גולדין בנושא.

בעקבות החזרת הגופות, קראו אבי ומיכל אריש, הוריו של אור שנרצח בפיגוע בהר אדר, להקים וועדת חקירה על התנהלות צה"ל בפרשה. "אנחנו מזועזעים", הם הגיבו באמצעות ארגון 'חוננו'. "זה בניגוד להחלטת הקבינט הביטחוני. אני לא מבין מי קיבל את ההחלטה להעביר את הגופה של המחבל. הכול בשקט, מבלי להודיע למשפחות. העבירו את הגופה ביום שישי לפני כניסת השבת, אנחנו רואים את התהלוכה הזאת ואנחנו מזדעזעים".

"שר הביטחון היה מאבד את הבן שלו והיו מעבירים את הגופה גם היו אומרים 'הייתה תקלה'?", הוסיף ההורים השכולים בזעם. "מה, אנחנו נותנים להם פרסים? קטפו לנו שלושה ילדים. מה אני מספר לבן שלי שמחר מתגייס? הדם שלנו לא שווה כלום, אי אפשר להאמין שעושים לנו כזה דבר. אנחנו מדממים בצער שלנו ופתאום מחזירים גופות? אני לא מצליח להבין איך עושים כזה דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר