מהומה במועצה

נציג "יש עתיד": קריאת רחוב על שם הגראי"ל שטיינמן - פגיעה בחילונים

נציג יש עתיד בחדרה טען הערב כי קריאת רחוב בשמו של מרן הגראי"ל שטיינמן עלולה לפגוע ברגשות התושבים החילוניים המתגוררים במקום - ועורר סערה במועצת העיר (בארץ,מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

סערה בישיבת מועצת העיר חדרה הערב (ד') על רקע הצבעה שהתקיימה אודות הצעתו של המשנה לראש העיר מלכיאל אלבז ('זהות יהודית') וחבר הנהלת העיר בן ציון נורדמן לקריאת רחוב בעיר חדרה על שמו של מרן הגראי"ל שטינמן זצ"ל.

במהלך הדיון, השתלח חבר המועצה שי ברכה, איש סיעת "יש עתיד", בנציגים החרדיים והדתיים, בדרישה להתנות את ההצבעה בכך שהרחוב המוצע לא יהא ברחוב בו מתגוררים תושבים חילוניים, וזאת, על פי דבריו "בכדי שלא לפגוע ברגשות התושבים החילוניים".

דבריו של ברכה עוררו כעס גם בקרב נציגים חילוניים שישבו בדיון. "לא יתכן לבוא ולומר על רב בישראל, שלקרוא רחוב על שמו זו "פגיעה ברגשות", סיננו לעברו חברי הנהלת העיר. חבר מועצה חילוני שהשתתף בדיון אמר: "העיר חדרה גאה בעשרות רחובות על שמם של גדולי עולם ורבנים ומעולם לא הרגשנו שזו פגיעה ברגשות".

שי ברכה, נציג "יש עתיד" שעורר סערה (מתוך פייסבוק)

חבר הנהלת העיר בן ציון נורדמן, התעמת עם ברכה במשך דקות ארוכות תוך שהוא מוחה נמרצות על דבריו. נורדמן הזכיר בדבריו את הביקור המיוחד של מרן הרב שטיינמן בחדרה והכבוד שקיבל מתושבי העיר, חילוניים ודתיים כאחד, ש"ראו בו מנהיג מורם מעם שהנהיג את העולם היהודי כולו עשרות בשנים". נורדמן אף שיתף את חברי המועצה והפקידות הבכירה בעצות שקיבל לאורך השנים ממרן הגראי"ל שטיינמן.

בתום שעה ארוכה של דיונים, התקבלה ההחלטה על קריאת שם רחוב בעיר על שמו של מרן זצוק"ל, כשכל חברי המועצה הצביעו נגד ההסתייגות המקוממת של חבר המועצה ברכה.

המשנה לראש העיר מלכיאל אלבז, שהגיש את ההצעה אמר: "כל דעה חולקת, תתקבל ותישמע כל עוד יש בה היגיון, שכל וטעם. לא נקבל ואף נמחה בתוקף כנגד דעות, הגם שיהיו חולקות, הנאמרות בצורה אומללה כמי אשר עומד להשמיע את שלו, גם אם אין קשר בין דעתו ועמדתו לבין ההיגיון והשכל. מנהיג גדול, שריד לדור דעה, איש מורם מעם כדוגמת הרב שטיינמן, היה ויהיה מוערך ומוערץ על כלל החוגים דתיים וחילונים כאחד, מלבד תוכים מצפצפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר