סכנת הנפצים

בן 15 נפצע מנפץ; עלול לאבד ראיה באחת מעיניו

הנער שיחק בנפץ ליד ביה"ס במושב נווה ירק ונפצע באורח בינוני בפניו. הרופאים מנסים להציל את עינו, אך עדיין מוקדם מכדי לקבוע אם ניתן להציל את הראייה בה (חדשות משטרה)

(צילום: שאטרסטוק)

מידי שנה מזהירה המשטרה מפני הסכנה של הנפצים, אזהרות שנתפסות בעיני רבים כהיסטריה מיותרת אך המציאות מוכיחה כי המשטרה צודקת לחלוטין. אתמול (רביעי) נפצע נער בן 15 בעת ששיחק עם נפץ. מצבו בינוני ונמסר כי יש סכנה שהוא יאבד את ראייתו באחת מעיניו.

האירוע התרחש כאשר הנער שיחק עם הנפץ ליד בית־ספר במושב נווה ירק. הנער הובהל לבית־החולים על ידי מד"א, ושם נותח. אמש עוד היה מוקדם מדי לקבוע, מבחינת הרופאים, האם הם הצליחו להציל את עינו, שנפגעה בעקבות הפיצוץ.

החובש נסים ונינו ממד"א סיפר: "כשהגענו ראינו נער סובל מפציעות בפניו ובעיניו, לאחר שנפץ שהתפוצץ ופגע בו. הענקנו לו טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים וחבישה, ופינינו אותו לבית־החולים כשמצבו מוגדר בינוני".

בעקבות המקרה, ולקראת חג הפורים שיחול בשבוע הבא, חג שבו מרבים בני נוער לשחק בנפצים מסוכנים, הזהירו אתמול במד"א: "חל איסור מוחלט להשתמש בכל סוגי הנפצים והקפצונים, לרבות נפצי רקטות וזיקוקים גדולים שעלולים לגרום לכוויות קשות, לפגיעות בעיניים ואף לקטיעת איברים".

זו לא הפציעה הראשונה השנה, לפני כעשרה ימים, ילד בן 12 ששיחק עם חברו בנפצים, נזקק לניתוח חירום בכף ידו לאחר שאלו התפוצצו עליו. הילד השתעשע במשחק המסוכן בקרבת ביתו שבחולון עם נפצים שקנו הוא וחברו בן ה-11 בחנות מכולת שכונתית. לפי הפרסום במקומון 'השקמה', בשלב מסוים הם החליטו לנסות להצית כמה נפצים ביחד, ואז אירע פיצוץ עז, שהדף אחורנית את הילד ופצע אותו.

בעקבות הפיצוץ, נחבלה ידו של הילד שהצית, ותחילה אף היה חשש כי אחת מאצבעותיו נקטעה. אביו שהוזעק למקום הבהיל אותו אל בית החולים איכילוב שבתל אביב, שם ערכו לו ניתוח חירום ואצבעו ניצלה.

המשטרה ביצעה בשבועות האחרונים כמה מבצעי החרמה גדולים ומעצרים של סוחרי הצעצועים המסוכנים שמתעלמים מהסיכון ומוכרים לילדים את חומרי הנפץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר